2022. január 4., kedd

HP E1300A - Csúnya bukta

Az elmúlt napokban a műszervezérlő szoftveremen dolgoztam. Ki akartam próbálni, amit összeraktam SCPI képes eszközön is (mostanában leginkább egy Keithley 199 multimétert használok a tesztekhez) .

Az első SCPI képes eszköz ami hirtelen a kezembe akadt az egy HP E1300A B méretű VXI keret volt multiméterrel és relékártyával (ebből a cuccból van három darabom).

Először ki akartam takarítani, javítani, ha szükséges.

(Olvasd tovább, a szöveg folytatódik az első adag kép után)























Minden letakarítva, a halott akksi csomagot lecseréltem egy elemtartóra. Ami maradt és még cserélnem kéne, az a Papst ventilátor. Az eredeti típus még ma is gyártásban van, de az árá elképesztő. 20.000Ft-ot kérnek érte (Ezt a két E1300A keretet ajándékba kaptam, van mégegy azért kemény 5000Ft-ot fizettem). Ennek a ventillátornak a zajszintje 36dB, ha új. Találtam egy Noctua modelt, ami azonos légszállítás mellett kemény 17dB-t produkál. Tudom, hogy ez nem "ipari" kivitel, de ezek az eszközök, csak ritkán lesznek használva a műhelyemben, tehát nekem ez a ventillátor is pont jó lesz bele. Egyenlőre még nem cseréltem le.

Csak próbaképpen bekötöttem a cuccot ráraktam egy GPIB adaptert és kipróbáltam, hogy tudok-e beszélgetni vele. Minden rendben levőnek tűnt az összeszerelés után.

Kikapcsoltam (!!!) a cuccot, elmentem a mosdóba. Onnan valami furcsa zajt hallottam. Vissza a szobába. Sűrű füst dőlt ki belőle és iszony büdös volt. Kirántottam a hálózati kábelt és nyomokban sem értettem, hogy mi történt.

Szétszedtem az egészet megint:



A szűrő a hálózati aljzatban kb. felrobbant.

Ez arra enged következtetni, hogy talán a cuccnak nincs további baja.

Rendeltem új csatlakozót, majd befejezem az összeszerelést, ha megjött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.