2021. szeptember 28., kedd

Azure BB 1.


Tegnap kiírtam az FBn, hogy a BB az Azure szempontjából nem Balatonboglár vagy Budapest Bank, hanem Bugos Bmeg.

Volt aki kérdezte, hogy mi a bajom vele, mit nem tud amit az AWS igen. Egy dolgot: Az AWS működik.

Arra gondoltam, hogy leírom most már, amibe belefutok. Jelzem, ez a mostani, kb. az ötödik az elmúlt két hétben, csak most szakadt el a cérna végképp.

Na szóval. Tegnap este 6 körül próbáltam egy fura npm autentikációs hibát javítani az újonnan épülő Azure Pipelines környezetünkben. Még jó, hogy a jobokat egyenlőre senki sem használja, így el lehetett napolni a hibajavítást.

A jelenség a következő: egyszercsak az összes automatikus jobunk meghalt. Hibaüzenet nincs, mind cancel-re fut. Debug bekacs, a hibaüzenetek száma jelentősen nő. Nulláról, nullára.

Remek. Az össz dolog ami egyszer valahol a 15 körüli pipeline valamelyikében egy pillanatra bevillant, hogy a key vault hátterű variable group-ban használt service connection nem tudja olvasni a key vault-ot.

Végig is néztem, kibogarásztam a kapcsolódó service principalt, megnézetm a key vault-on a jogait, ott minden rendben. A variable group sem jelez hibát. Kb. ezzel hagytam ott tegnap. Hátha valami intermittent azsúr marhaság és mára megjavul.

Nem javult meg.

Nyomozok a neten, kugli a barátunk. Találok egy ilyet:

https://developercommunity.visualstudio.com/t/azure-devops-pipeline-job-cancelled-with-no-obviou/980961

Ebben a két dolog összevág. A key vaultos variable group, meg a canceled pipeline.

Na, újra is gyártom a service connection-t, berakom a helyére és láss csodát, elindul.

'95-ben érzem magam. Értelmetlen hibaüzenet (vagy még az se), újraindítom, ha nem javúl meg, újratelepítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.