2021. március 17., szerda

Rádiótechnika - R.I.P.

 Ma olvastam a hírt. Bezár a Rádiótechnika:

http://qrp.hu/radioamator/elt-71-evfolyamot-lehuzza-a-rolot-a-radiotechnika/

Őszintén szólva, nem kár érte.

Nem vagyok rádióamatőr, így ebből a szempontból nem tudom megítélni. Elektronikai szempontból viszont igen. Az elmúlt évek cikkei színvonaltalanok voltak, láthatóan fogalmuk sem volt arról az irányról amit az amatőr (vagy hobbista) elektronika vett az elmúlt években (vagy talán már évtizedekben).

Mondom ezt annak ellenére, hogy még cikket is írtam benne.

Hozzá kell tennem, hogy amit az RT-vel kapcsolatban érzek, az nem egyedi. Eltöltöttem egy pár évet a médiában, specifikusan pont a szaksajtóban. Végigéltem azt az agóniát, útkeresést, a jelen meg nem értését amit a papír alapú szaksajtó produkált. Azt, hogy a mai napig nem értik az elektronikus csatornákat, nem értik, hogy ami magyarországon, digitális lapkiadás néven a Dimag nevű vicc keretei között zajlik, az minimum is elkeserítő.

Azt gondolom, hogy a magyar elektronikai közösség megérdemelne egy kiadványt, online teret, fórumot akármit. Igen, a világ tele van rajzokkal cikkekel, lapokkal, amikből lehet tájékozódni. Igen magam részéről úgy gondolom, hogy az idegen nyelvek ismerete elengedhetetlen. Ennek ellenére jó lenne valami helyi.

Azt gondolom van téma. Ez a nagy elektronikai hobbi, vagy mára divatosan, kicsit kibővítve hívhatjuk "Maker"-nek is, igen szerteágazó. Én magam is rengeteg különböző témával fogalakoztam az évek során, ami mind ide kapcsolódik. Viszont semmi olyat nem látok, ami ezt össze tudná fogni.

Színvonalas cikkeket, építési leírásokat szeretnék látni. Közösséget, amire építeni lehet. Jelenleg azt látom, csak haldoklik az egész, és a hobbista teljesen magára van utalva.

Azt gondolom, ennek a közösségnek az építése, vezetése, információval való ellátása lett volna a Rádiótechnika feladata. Ezt a feladatot jó ideje nem töltötte be. Így azt kell mondjam, csak a múltjáért kár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.