2017. július 27., csütörtök

Pen Plotter 2. - Proxxon mérése

Van egy Proxxon fúróm. Azt tervezem, hogy felteszem a plotterre mint cseredarab a toll helyére, hogy minimális marási feladatokat meg lehessen csinálni vele.
Ehhez nem akarom az eredeti tápegyeséget használni. Miután a fordulatszám szabályozás a tápegységben van tudni akartam a tulajdonságait:

  • Milyen a vezérlés? Csak sima PWM vagy van rajta valami szűrés?
  • Mi a PWM frekvenciája?

A szerkezet mérése szétszedés nélkül nem tűnt egyszerű feladatnak. Az ok, hogy a Proxxon valami saját idióta csatlakozót használ ami külön nem kapható. Megmértem a tüskék átmérőjét és két 2.3mm-es csigafúróval megoldottam:


A mérések:
Terhelés nélkül:


Minimális sebességen:


Maximális sebességen:


Az én izlésemnek túl zajos. Kiderítettem, hogy 100Hz-en megy és nincs rajta szűrés.
Ezek alapján már meg tudom tervezni az elektronikát a plotterhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.