2017. július 5., szerda

Pen Plotter 1.

Ezt a projectet sajnos nem dokumentáltam útközben olyan mélyen lépésről lépésre, mint kellett volna. Most csak le szeretném írni, hogy hol tartok vele. Leginkább képekben.
Több mint három hónapja, volt egy beszélgetésem a fiammal. Azt mondta, hogy akar egy "rajzoló gépet" építeni velem (tulajdonképpen egy pen plottert). Elkezdtem tervezni egyet.
Némi idővel később kiderült, hogy ő legóból szeretett volna valamit gyorsan összerakni.
Ekkor már túl mélyen benne voltam a tervezésben, ezért nem akartam abbahagyni. Továbbá az tervezem, hogy a szerkezet cserélhető fejet kap, így használható lesz könnyű CNC marónak és lézervágónak/gravírozónak is.
Azt hiszem a terv nagyjából kész:




Néhány dolgot, úgy mint bordásszíjjak, csavarok, távtartók, kábellánc kihagytam belőle.
Itt van az alkatrészek egy része kinyomtatva:



Mint látható, néhány dolog már össze van rakva,  mint az Y tengely meghajtása (kerek fehér cucc középen) és a Z tengely kocsija (a zöld cucc)
Az Y tengely bordás szíj rögzítése:



Rengeteg lyuk. Az alap lap.


Az X tengely összerakva:


folyt köv...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.