2017. május 27., szombat

StepTest 1.

A Cyclone mechanika építése közben piszokul utáltam amikor a különböző irányokat kézzel egyik végétől a másik végéig kellett tekernem. Elgondolkodtam. Mi lenne, ha építenék egy egyszerű áramkört a léptetőmotorokhoz ami megcsinálja ezt helyettem.
Semmi mikrokontroller, csak a léptetőmotor meghajtó, egy potival változtatható oszcillátor, egy irányváltó kapcsoló, és a szükséges tápegység.
A lehető legegyszerűbbet szerettem volna, tehát csak felkaptam két kapcsoltást az internetről alapnak.
A DRV8825-ös modul minimális konfigurációját a pololu-tól:



És egy 50% kitöltési tényezőjű 555 konfigurációt:


A C1 helyén 680nF-ot az R2 helyén pedig egy sorbakötött 1K-s ellenállást és egy 10K-s potit használtam. Íme az eredmény:
A leglassabb:


És a leggyorsabb:



Így a frekvenciát 74 és 704Hz között tudom változtatni.
Hozzátettem még egy egyszerű 78l05-ös stabilizátort, így az egész áramkör elmegy egy 12V-os tápról.

Próbapanelen összerakva:


A tesztelés során kiderült, hogy a motor elég zajos. Azon gondolkodom, hogy használni fogom a microstepping-et ezzel párhuzamosan növelve a frekvenciát a C1 értékének csökkentésével.

Következik: normálisan megépítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.