2017. május 16., kedd

Oracle kabbe

Azt gondolom, hogy a világban rengeteg Java-t használó eszköz van. Ezeknek nem elhanyagolható része beágyazott rendszerekben fut. Ezeknek a beágyazott rendszereknek egy részét nem frissítik naponta, hetente. Akár az is előfordul, hogy 5-6 esetleg több éve változatlan formában működnek.
Ha ez egy informatikai infrastruktúrában, a külvilágtól elzártan, megfelelő védelemmel ellátva történik, akkor ez még talán biztonsági kockázatot sem jelent.
Ma reggel, a vírus cirkuszok miatt frissítettem pár lemaradt gépet. Köztük az alattunk lévő Hyper-V-t is. Ez ugye egy nem egyszerű kör, mert minden rajta futó dolgot le kellett állítani (a hibatűrés még nem készült el). Az egésznek otthonról álltam neki.
A frissítések lefutottak. Reggel 5-re jutottam oda, hogy újraindítsam a gépet.
5:30: Nem indult újra, kezdek ideges lenni. Gondolkozom...
5:35: Kiderítettem, az iDrac jelszavát, IP címét (minden vackot én sem tartok fejben, a céges KeePass meg bent maradt az irodában a notimmal együtt)
5:40: Bejutottam az iDrac-ra, már hulla ideg vagyok, hogy miért nem indul el.
5:42: Megtalálom a konzol linket. Rábökök - Ehhez az alkalmazáshoz nincs futtatókörnyezet. Gratula: java.com JRE telepít.
5:45: Nem indul. Közli, hogy az MD5withRSA algoritmus neki már nem jó, így az alkalmazást alá nem írtnak tekinti és nem hajlandó elindítani.
5:47: Gugli, hol lehet ezt kikapcsolni. Java kontrol panel elővesz, az összes "not recommended" opció bekapcsol. Alkalmazás nem idul.
5:50: Megtalálom ezt:

Magyarán, ha a fejem tetejére állok sem tudom engedélyezni. Kérdem én, hogy az Oracle milyen jogon dönti el, hogy én használhatom-e a Dell szerverem vagy nem? Az ok, hogy kitiltják, és én ha akarom, saját felelőségemre engedélyezhetem, de az nem, hogy ők döntöttek én meg mehetek a sóhivatalba.
5:52: Ezek szerint a korábbi JRE-vel mennie kell. Megkeresem a Java 7-est. Megpróbálom letölteni. Oracle közli, hogy ehhez regisztráció szükséges.
Kitöltöm a regisztrációs formot, minden kötelező mezőbe valós adatot írok. Pontosan azt, hogy: kabbe
5:56: Megerősítem a regisztrációm, letöltöm a 7-est. 8-as le, 7-es föl. biztonság ahol lehet lekapcsol. A hiba marad. Nem csak szivattok hanem hazudtok is: a "starting with the Java 8 Update 131 release"-be hogyan tartozik bele a Java 7 Update 80?
6:00: Felkeltem a gyerekeket, indul a reggeli program.
6:05: Írok egy levelet, hogy nem tervezett leállás van.
6:10: A kollégámat beköldöm azt irodába, hogy nézze meg mi van - én sajnos a fejem tetejére állok sem tudok fél 9 előtt beérni ma.
6:35: Most végre van öt percem. Java 7 le, Java 6 fel. Végre elindul ez a vacak. Belépek a konzolra.
A Dell szerver ott áll bambán és várja, hogy nyomjak F1-et a folytatáshoz, mert nincs rádugva billentyűzet.
Ááááááááááááááááááááááááááááááááááá.....................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



4 megjegyzés:

  1. Azt hittem, nem volt elég erős a jelszó, hogy "kabbe" :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jelszóra, mélcímre ez persze nem vonatkozik. :-D

      Törlés
  2. Most nem linkelném be a cikkeket, amiket Java szívás miatt írtam... Az iDrac-ot én is egy ideig úgy próbáltam használni, hogy a régebbi ("jó") Java-ból a 64-biteset tettem fel, s egy 64-bites böngészővel. Amíg az Oracle nem rondított ebbe is bele. Asteriksz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam fenn marad a 6-os, mert van külön management gép a hálózatban, ott meg nem fáj, hogy nem az utolsó Java van rajta.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.