2014. február 10., hétfő

Univerzális Digitális Számláló 3. - Újraindítva

English

Ez a történet egy régen elkezdett projectemről, az azóta tanúltakról és azóta megcsinált dolgokról szól.
Több mint egy fél éve belekezdtem egy két digites kijelzővel felszerelt univerzális digitális számláló (leginkább időzítő fejlesztésébe), majd ezt viszonylag gyorsan betoltam a fiók mélyére, mert nem sikerült összehozni amit szerettem volna: http://it-pro-hu.blogspot.hu/2013/06/univerzalis-digitalis-szamlalo-2.html
Sok minden történt azóta:
  1. Majdnem kész az UV Levilágítóm (leginkább csak némi asztalosmunka hiányzik). Ennek a kódja, a kijelző meghajtást és a gombok kezelését leszámítva megegyezik a számlálóhoz szükségessel.
  2. Rátaláltam a dupla multiplex elvre (http://it-pro-hu.blogspot.hu/2013/08/dupla-multiplex-3.html), ami nem csak megoldja azt a lábszám problémámat amibe annak idején beletört a bicskám, hanem tovább is megy annál. Az akkor tervezett tranzisztoros kijalzőkatód meghajtásra sem lesz szükség ami méginkább csökkenti a szükséges alkatrészek mennyiségét (a méreteket)
  3. A tervezett soros porton keresztül nem csak a számláló programozása lesz lehetséges, hanem a firmware letöltése is (erre akkor még nem is mertem gondolni) - http://it-pro-hu.blogspot.hu/2014/02/project-otlet-msp430-bsl.html
Neki is kezdtem a dolognak, egyenlőre csak szőrmentén.
Hozzákötöttem a dupla multiplex teszt panelemet a Launchpadhez, mostmár olyan lábkiosztással ami megfelel a számlálónak.
Átírtam a kijelző kódját ennek megfelelőre.
A kijelző nem létező 9. digitjére felraktam a mikrokapcsolókat.
Elkezdtem a mikrokapcsolókat olvasó kódot megírni (ez még nincs kész, mert közbejött valami)
Módosítottam a kapcsolási rajzot (ez persze még félkész, de majd alakul a projectel együtt)
Egyenlőre ennyi.

Az Univerzális Digitális Számláló nevű kábeldzsungel ma:


És egy rajzkezdemény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.