2014. február 24., hétfő

Project ötlet - Kivezérlésjelző

English

Én valahogy bolondja vagyok a LED soros (vagy VFD) sztereo kivezérlésjelzőnek. Minnél több elemből áll, annál jobb. Valamikor ifjú koromban (Mi van? Most is fiatal vagyok) akartam is építeni ilyet, vettem is hozzá égy rakás LED-et, de ez végül is csak vágyálom maradt. Akkoriban a készülékeken még volt ilyesmi. Mára valahogy ez kiment a divatból.
Pontosan tudom, hogy a szerkezet haszna nem sok. De én szeretnék egy ilyet. Hamár nekikezdek akkor mikrokontrollerrel akarom megvalósítani és nem egy nagy adag analog elektronikával.
Arra gondoltam, fogok 50 db LED-et oldalanként, multiplexálva rákötöm egy mikrokontrollerre, fogom a uC ADC-jének két bemenetét és a beolvasott információt némi átalakítás után kirakom a LED-ekre.
Ehhez még kell valami analog front-end is.
Azt gondoltam, nem csak én vagyok olyan bolond, hogy szeretnék ilyet akár külön, akár valamilyen készülékre. Ha valamikor csinálok ilyet, akkor gyártani és árulni is fogom.
Azt, hogy milyen uC legyen benne még nem döntöttem el (vagy mégis, csak nem árulom el).
A LED-ek az egy más kérdés. A panelen 3 féle lednek akarok helyet kialakítani:
1. LED sor. A Kingbright gyárt ilyesmit:


Ez egy lehetőség, viszont az ára kicsit borsos. Színtől és fényerőtől függően olyan 200-250Ft a 10 elemű darabja, így az egész szerkezet alkatrész költsége ~3000Ft körül indul
2. Egyedi téglatest alakú LEDek
Ezek az eBay-en olyan 5-10Ft darabáron beszerezhetőek
3. SMD LED
Szintén eBay, az ár is ugyanennyi, de ebből százat kézzel, egyesével beforrasztani ???

Az elképzelés az, hogy olyan panelt kéne csinálni amely mindhárom (de legalább kettő) típusra alkalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.