2013. október 20., vasárnap

KiCAD bug

Egy jó ideje keseríti az életem egy bug a KiCAD-ben. 2-3 hónappal ezelőtt felraktam az aktuális stabil verziót (2013-07-07- BZR 4022). Ez elkezdte azt játszani, hogy minden kinyomtatott forszem fúrójelzésébe tett egy sárgás zöldes szélt (fekete fehérben nyomtatva!!) valamint a vonalakat egy nagyon vékony csíkkal jelölte. Ezen túl bizonyos forszemek hiányoztak. Ez utóbbi kettő ráadásul a preview-ban nem is látszik hibásnak.




Ez sajnos azt jelentette, hogy gyártásba bármit el tudtam küldeni, mert a gerber kimenet jó, viszont itthon semmit sem tudtam megcsinálni (a frekimérő RT-nek elküldött példánya volt az utolsó dolog amit még le tudtam gyártani mert az egyik gépemen még nem raktam fel az új KiCAD-et és ügyeltem, hogy ne módosítsam a terveket az új verzióval).
Ma reggel neki akartam állni, hogy megcsináljam az UV levilágító tápegységét és újra szembesültem ezzel a problémával.
Irány a net, új verzió nincs. Körülnéztem a KiCAD bug tracking-ben. És megtaláltam a hibát. Megoldás nélkül:
https://bugs.launchpad.net/kicad/+bug/1199340
Tovább nézelődve rátaláltam erre:
https://bugs.launchpad.net/kicad/+bug/1153065
Úgy tűnik, az én nyavajám két különböző bug ami egymásra hat, de szerencsére a másodikban benne volt a megkerülő megoldás fele.
Na tehát az új "workflow":
Nem nyomtatunk hanem plotolunk.
Nem gerberbe hanem postscriptbe.
Ezek után felraktam egy GhostScriptet. Ennek van egy ps2pdf scriptje ami PDF-et csinál a dologból.
Íme az eredmény:
Az, hogy a KiCAD hajlandó PS-be és DXF-be dolgozni valahogy nem volt meg nekem. Gyanítom az előző verzió ezt nem tudta. Ez egy nagy felfedezés számomra ami nagyban megkönnyíthette volna az életem. De ez nem ennek a bejegyzésnek a témája.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.