2013. március 25., hétfő

Programozható logika (PAL, PLA, FPGA, CPLD, stb.)

Egy ideje foglalkoztat a téma, hogy kellene valami nagysűrűségű logikai eszköz. Van egy logikai IC mennyiség (mondjuk kettő :-) ), ami felett nem érdemes logikai áramköröket használni, hanem valami nagysűrűségű tokba le kell tölteni az egészet és kész.
Nemrég megláttam, hogy létezik olcsó CPLD fejlesztőeszköz:
http://www.seeedstudio.com/depot/xc2c64a-coolrunnerii-cpld-development-board-p-800.html?cPath=174
Meg is rendeltem volna, de rájöttem, hogy a dolog kicsit problémás, mert kell hozzá szintén a Dangerous Prototypes-tól egy Bus Pirate v3.6-os. Nekem a a v4-et sikerült nemrégiben beszereznem, ami kb. mindent tud amit az elődje, csak épp pont a CPLD-hez szükséges kód nincs kész hozzá. Tehát a CPLD board + a Bus Pirate ~10eFt
A második jelöltem ez lett:
http://www.digilentinc.com/Products/Detail.cfm?NavPath=2,400,798&Prod=CMOD
Ez beszerezhető itthon a ChipCAD-nél (ami ugye gyorsabb mint amíg Kínából ideér) baráti 5290Ft+ÁFA áron, de ehhez is kell valami JTAG (tehát nem jövök ki vele jobban). Tudása azonos a fentivel (XC2C64 CPLD van rajta).
Végül megláttam valahol (azt hiszem a Xilinx oldalán) ezt:
http://www.digilentinc.com/Products/Detail.cfm?NavPath=2,400,1000&Prod=CR2-STARTER
Szintén beszerezhető a ChipCAD-től 8070Ft+ÁFA. Azon kívül, hogy van rajta némi plusz funkció (LED kijelző, gombok, stb.) a fenti CPLD 4x nagyobb testvére (XC2C256) lakik rajta, és nem kell hozzá plusz JTAG mert ráintegrálták a panelra, így egy USB-n keresztül programozható.
(már itt lakik az asztalomon)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.