2021. december 5., vasárnap

USB-GPIB csatoló V2.1

 

Ez egy némi javítás, hibakezelés a korábbi ATMEGA32U4 alapú USB-GPIB csatolómhoz. Az előzőnek volt néhány baja. Ütközött a bootloader LED-jeinek a konfigurációja a GPIB jelekkel. Teljesen újradefiniáltam az eredeti Arduino jelekhez képest, hogy ki tudjam használni az interrupt kezelést. Továbbá egy teljes 8 bites portot használtam adatbuszként, hogy egyben írható/olvasható legyen és ne bitenként.

Az új verzióban kicsit más lett a megközelítés:

  • Próbáltam az Arduino Leonardo lábkonfigurációjánál maradni, amennyire tudtam.
  • Feladtam az interrupt kezelést az SRQ vonalat leszámítva
  • Megtartottam a 8 bit adatbuszt
  • Konfigurálhatóvá tettem - lehet választani az AR488 által használt konfiguráció és a fenti 8 bites egybe adatbusz között (az AR488 verziónak nem kell speciális bootloader)
  • Megtartottam az állapot LEDeket
  • Hozzáadtam egy hibakeresésre használható soros portot

Később ez a terv lesz az alapja a teljes GPIB csatolónak, megfelelő vonalmeghajtókkal együtt. Ez a verzió, csak egy műszer vezérlésére használható (lehet, bírna többet is, de inkább nem próbálom ki). 

A kapcsolási rajz:

A nyák terv:


A robbantott 3D model:


Igen tudom, hogy a csatlakozó neme, nem a megfelelő (bár ki tudja ma már, hogy mi a megfelelő nem), de sajnos nem találtam megfelelő 3D modellt, és annyira nem volt fontos, annyi volt a lényeg, hogy reprezentálja a megfelelő méretet a 3D modell tervezéshez.
A teljes terv itt található:
Ezzel az a témában elkészült új tervek száma kettőre emelkedett, szóval itt az ideje, hogy megrendeljem a paneleket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.