2019. november 18., hétfő

Akai - Media Lejátszó 1. Egykártyás Számítógép

A korábbi cikkben arról írtam, hogy egy Raspberry Pi-t fogok használni az eszköz agyaként.
Ahogy tovább gondoltam a dolgot arra jutottam, hogy ez nem egy ideális megoldás. (Változatlanul azt gondolom, hogy a Raspberry Pi egy remek eszköz, csak ebbe a konkrét projectbe nem fér bele)


Amit hiányolok az RPi-ből:
Belső USB
Arra van szükségem, hogy legyen egy USB csatlakozó amit ki tudok vezetni az előlapra, hogy USB kulcsról is lehessen zenét lejátszani. Az RPi-n minden USB csatlakozó egy oldalon van az Ethernettel amit a készülék hátára akarok rakni (persze ezt meg lehet másképp is oldani, de más dolog is van vele)
Külső Wi-Fi, Bluetooth antenna
A doboz fémből készült. Valószínüleg a Wi-Fi és a Bluetooth alig működne a dobozon belül. Találtam az interneten egy hekket rá, de az csak egy hekk.
Tehát körülnéztem az interneten, hogy mi lenne egy használható megoldás, milyen eszközt kéne vennem. A másik oldalról két bajom van ezzel:
Van egy rakás egykártyás gép itthon, nem akarok pénzt adni egy újabbért.
Ha valamit rendelek a netről, rengeteg idő míg ideér. Miután már megrendeltem a DAC-ot és a kijelzőt, valószínüleg az egykártyás gép érne ide utoljára.
Tehát elkezdtem ásni a fejleszőpaneles/egykártyás gépes dobozomban a műhelyben. Arra jutottam, hogy az a panel, amiből jópár darabom van itthon (legalább 5), teljesen megfelel az elvárásaimnak.
A médialejátszó agyát ezzel Raspberry Pi-ról Pine64-re cseréltem.




Még nem teljesen győztem meg magam a választással, ezért még nem szerelem be a dobozba, csak összerakom az asztalomon és ott kezdek kísérletezni vele.
Itt találtam, egy megfelelően új VolumIO verziót a Pine64-hez:
https://forum.volumio.org/volumio-pine64-pine-a64-lts-sopine-compute-module-t9465.html
Ezzel folytatom az utazásomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.