2019. július 26., péntek

Mi érkezett?

Folyamatosan rendelgetek mindenféléket különböző helyekről, csak sokszor nem írok róluk.
Itt van három dolog ami valamilyen szempontból érdekes.
Nemrég elkezdtem dolgozni a műszereim PC intergrációján. Ez egyre fontosabb kezd lenni, ahogy olyan méréseket forgatok a fejemben amelyekhez erre szükség van.
A műszereim változatos csatolókkal rendelkeznek: USB, RS232, GP-IB, Ethernet. Az első háromról beszélve, mire a PC-hez érünk, ígyis-úgyis USB lesz belőlük. Ehhez pedig USB portra van szükség. Sok USB portra.
Tehát rendeltem egy USB hub-ot az AliExpress-en.
Remélem, 16 port elég lesz:



Folytatva a műszer témát: Ahogy látom, mindenki tényként kezeli, hogy a méréstechnika folyamatiránytása a National Instruments LabView termékén alapul. Ezt a szoftvert sok mindenre használják. Még a Lego is ezt használja a Mindstorms robotok programozására.
Jó sok ideje leginkább ingyenes és nyílt forráskódú szoftvereket használok, ami meg ilyen formában nem elérhető, azt megveszem.
A LabView mint olyan egy horrorisztikus árcédulával rendelkező szoftver. Csak most vettem észre (te már biztosan tudod), hogy az NI évekkel ezelőtt elérhetővé tett egy Home Bundle verziót. Igen, ez nem a legutolsó kiadás, igen, ez nem használható profit szerzésre, csak otthoni használatra. Viszont $50-ba kerül ami egy elkötelezett hobbista által kifizethető. Tehát én beszereztem:


Remélem segíteni fog automatizálni a méréseimet.
Elindult egy promoció/verseny a Microsoft és az Avnet szervezésében
(https://www.element14.com/community/docs/DOC-92683/l/sensing-the-world-challenge). Az Azure IoT-hez való kapcsolódásról szól.
Ráadásul van egy MAPS előfizetésem, tehát van havi $100 szabad felhasználású keretem az Azure-ban.
Az elmúlt 6+ évben AWS gyerek lett belőlem. Úgy érzem, hogy ez a verseny egy jó lehetőség, hogy szélesítsem a látóköröm és egy kicsit többet tanuljak meg az Azure-ról.
Tehát megrendeltem az ingyen kitet. Tegnap meg is jött:



Még ötletem is van, hogy mire akarom használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.