2019. április 6., szombat

GP-IB

Az elmúlt években összegyűjtöttem egy rakás teszt műszert. Nagyját önmagában használom (kivéve a PC alapú oszcilloszkópomat).
Nemrég az eBay-en vettem ezt az Audió Analizátort:


Arra kellett rájönnöm, hogy a legtöbb méréshez PC kapcsolatra van szüksége. Még programot is találtam hozzá:
http://www.pmillett.com/hp_8903_software.htm

A legtöbb korosodó teszt műszer csak HP-IB/GP-IB/IEEE-488 interfésszel rendelkezik. Nincs USB, Ethernet, vagy bármi aktuális cucc.
Megfelelő GP-IB csatolót venni nem könnyű/olcsó manapság. Igen találtam rá különböző beszerzési forrásokat, de végül is nem voltam boldog egyikkel sem. Végül is úgy döntöttem, hogy sajátot építek.
Ezt a projectet találtam a neten:
http://egirland.blogspot.com/2014/03/arduino-uno-as-usb-to-gpib-controller.html
Ezek alapján, terveztem hozzá egy panelt:



Meg is rendeltem, várom, hogy megérkezzen, és folytathassam a projectet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.