2018. augusztus 27., hétfő

Hang és Technika

Mondtam már, hogy őrült vagyok? Nem? Pedig igen.
Hogy az elején kezdjem a történetet:
Valamikor gyerekkoromban az elektronikával való ismerkedést, mint sokan mások én is az audio technikával kezdtem. A történet 1981-re nyúlik vissza, amikor a családunkban megjelent az első Hi-Fi torony. Nevezetesen a "Kis Vidi". Viszonylag gyorsan kiderült, hogy a hangminősége nem kevés kivánnivalót hagy maga után. Ekkor elkezdtek mindenféle audió elektronikák kikerülni a kezeim közül (Quad 405, STK, HFM I. stb.)
Eltelt pár év, elmúltak a gimnazista évek, velük együtt elmúlt az átkos is, a hiánygazdaságával egyetemben. Kerültek hozzám mindenféle elektronikák, és arra jutottam, hogy már nincs mit építsek. Áteveztem az informatika világába.
Sok év telt el anélkül, hogy a forrasztópákát a kezembe vettem volna. Ez tartott olyan 2008-9-ig.
Ekkor valamilyen indíttatásból, újra erősítőt akartam építeni (amiből persze teljesen más lett, de ez egy másik történet).
Amikor épp az új erősítőépítős korszakom tombolt, a kezembe akadt a Hang és Technika című magazin. Ez a lap 1999-2000-ig élt és összesen 8 lapszáma jelent meg (akkoriban egy kiadóban dolgozva még az is megfordult a fejemben, hogy fel kellene éleszteni).


Különböző forrásokból sikerült megszereznem az összes lapszámot, majd "őrülthöz" illően bescanneltem, retusáltam az egészet, nem kevés munkával. A project akkor ennyiben is maradt. Hosszasan tervezgettem, hogy megkeresem Huszti Zsoltot (Zsolt Audio, Heed Audio) a lap főszerkesztőjét, hogy közkincsé tehessem a kiadványt. Ez csak terv maradt, egy pár héttel ezelőttig.
Ekkor sietett segítségemre Rácz Peti barátom, aki felvette a kapcsolatot Huszti Zsoltal. Így most az ő engedélyével közzéteszem a nyolc lapszám PDF-jét.
A lapszámok itt a blog kezdőlapján bal oldalt a Hang és Technika cím alatt találhatóak, tölthetőek le.
Köszönettel Huszti Zsoltnak és Rácz Petinek.

2 megjegyzés:

  1. anélkül, hogy még akár egy sort is olvastam volna a lapokból, elismerésem! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Megvan minden lapszám, de ez így mindig velem lehet...

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.