2018. augusztus 5., vasárnap

A nagy multiméter robbantgatás 3. újabb három jelölt

Most három multimétert hozott a postás. Na nem ma, hanem a héten, csak nem volt időm/kedvem foglalkozni velük.
Kezdjük a leg emblematikusabb darabbal. Ez adta az ötletet, hogy egyáltalán megtörténjen ez a teszt:



Ez a 830B nevű darab. Nekem sárga lett belőle. Az eredeti tesztben egy piros szerepel, de szerintem csak ennyi a különbség. Martin Lorton (mjlorton - https://www.youtube.com/user/mjlorton ) a Fluke-nál járt, ahol teszteltek egy ilyen multimétert. Ha valakinek nincs kedve végignézni a video-t akkor a 6. percnél kezdődnek az érdekes dolgok:


Én szét is szedtem a cuccot:


Hát a bele igazolja is a videón látottakat:


Nem akarom ismételni magam, de nagyjából ugyanolyan borzalmas mint a DT-9205A belülről:
Minősíthetetlen csatlakozók, hiányzó biztosíték, stb.
Sőtt, hogy rontsunk a helyzeten, a csatlakozók hozzávezetései mindenféle szigetelés nélkül, 1-2mm-re vannak egymástól.

Második delikvensünk ennek a negytestvére, az XL830L:


Ez talán egy fokkal jobb mint az előző kettő (tévedés ne essék ettől még minősíthetetlen marad):


Van benne biztosíték, de milyen?
Mintha még egy PTC-t is felfedezni vélnék.
A GND csatlakozóhoz két kiállás van a panelen, könyörgöm miért nem a másikba forrasztották be? Akkor legalább az óngombóc távoltabb lenne kicsit (persze ez a kúszóutakon nem sokat segítene).

A harmadik:
Ez egy Uni-T UT-20B pöttöm méter.


És belülről:


Sose gondoltam volna, hogy egy 5x20 üvegcsöves biztosítékot már pozitívnak kell értékelnem.
A korábbiak fényében, annak tűnik. Persze meg kell jegyeznek, hogy ebben a cuccban a biztosítékon kívül semmi védelem sincs.
Igen, megnéztem a panel másik oldalát is:


Na szóval, ez sem egy jobb eresztés, várom még, hogy megérkezzen a többi.

2 megjegyzés:

  1. Lelőtted a poént, a füst és láng megvolt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy lőttem le. A kérdés, hogy
      1. Nekem is összejön-e
      2. Ha igen, csak ez a típus csinálja vagy másik is
      3. Találok-e olyan, magyar pénztálcával is elfogadható darabot, ami használható
      +1. Lesz totó a jelöltekre, nyereménnyel, csak még gondolkozom a részleteken.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.