2015. április 24., péntek

CNC Motor meghajtó 4. - MOSFET meghajtó újratervezve

Sokat nézelődtem mielőtt megterveztem a jelenlegi motorvezérlő áramkört. Valami olyat akartam ami olcsó, valamit amiből tudok tanulni.
A jelenlegi működik, de azon gondolkoztam, hogyan kapcsolhatna egy kicsit gyorsabban. Amikor a jelenlegit terveztem, sokat kisérleteztem a breadboardon, de nem használtam az ltspice-t, szimulációra.
Amikor elkészült, szükség volt némi plusz hekkelésre, hogy csökkentsem a zajt, ezzel elérve, hogy kicsit tisztább mérőjelet kapjak.
Most az a célom, hogy a gyorsabb kapcsolással csökkentsem a MOSFET hőtermelését.
Először lefuttatam egy szimulációt az eredeti áramkörrel:

Az áramkör:
És az eredmény:
Ahogy látszik az idők a következőek:
Felfutás: ~500ns
Lecsengés: ~500ns

2-3 hét folyamatos (már amennyi szabadidőm volt - nem sok mostanában) kisérletezéssel, alkatrészcserével, különböző ötletek kipróbálásával, végül is sikerült egy kicsit jobbat összehoznom.
Az áramkör:

Az eredmény:
És az idők:

Felfutás: ~30ns
Lecsengés: ~100ns

Sokkal jobb.
A fentiek alapján, de kicsit más áramkört terveztem. Ennek az az oka, hogy a házi nyák gyártáshoz jobban szeretem a hagyományos áramköröket használni és majd a végleges rendelt nyákhoz fogok SMD-t használni.

Az áramkör:
A nyák terv:
Remélem a hétvégén sikerül megépíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.