2014. október 22., szerda

Logikai analizátor project

ENGLISH VERSION

Turkáltam az ebay-en és találtam egy Tektronix 1240-es logikai analizátort olcsóért. Az eladó hibásnak jelölte a képernyő nagyon alacsony fényereje miatt (és van némi hibás soft gomb is mint az a képeken látható).


Gondolkoztam egy picit. Ez a logikai analizátor talán nem a legjobb a mai digitális elektronikai projectekhez, de egy jól kinéző valami ami talán megéredmel némi rendrakást.
Mi van, ha lecserélem a monitort egy azonos méretű LCD panlere. Tehát licitáltam rá és megvettem.
Ezek után megtaláltam a szervízkönyvét is az interneten. Egy gyors belenézés után arra jutottam, hogy egy NTSC szerű TTL szintű jelet produkál a kijelző részére. Biztos vagyok benne, hogy ez konvertálható a jelenlegi LCD képernyőkhöz.
A licitálás után néztem 7"-es LCD kijelzőt. Most már azt hiszem a konverzió mégsem lesz olyan egyszerű. A jelenlegi terv a következő:
Vegyünk elő egy alap FPGA-t (vagy CPLD-t) és kössünk hozzá némi RAM-ot. A logikai analizátor jelét olvassuk be a RAM-ba, és hajtsuk meg az LCD-t az FPGA-ról a RAM-ot mint frame buffert használva. (uC-ről nem fog menni, mert az LCD-nek 40MHz órajel kell)
Ha őszinte akarok lenni, soha az életben sem nyúltam FPGA-hoz, tehát ez a project jó lehet kezdetnek, tanulni. :-)
Tehát rendeltem egy LCD-t, a szükséges csatlakozókat, és elkezdtem összehasonlítani a szóba jöhető FPGA fejlesztőkészleteket.
Ez után a bevezető után, ma megjött a logikai analizátor.
Bekapcsoltam. A kollégám azonnal rátalált a kontraszt gombra a szerkezet hátán.
Itt látható, hogy milyen "gyenge" is a kijelző a valóságban:


Ahogy látható a teendők listája változott egy kicsit:
- A "soft" gomb probléma kezelése
- Az iszonyatosan hangos ventilátor cseréje
A képernyő cserés ötletemet ugyanakkor nem akarom feladni. Arra jöttem rá, hogy ebbe a logikai analizátor szériába tartozik egy nagyobb model is: a 1241-es. Ennek szines kijelzője van. Mi van ha a sajátomat tudom "ugrade-elni" szinesre? A szervízköny alapján ki fog derülni. Megpróbálom. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.