2013. február 28., csütörtök

EmployeeID vagy EmployeeNumber? Szerinted mindegy?

A válasz: NEM. Ha igen lenne, talán létre se jött volna ez a cikk.
De kezdjük az elején.
Kb. másfél éve építettünk egy elég nagy rendszert (AD/Exchange). Az ügyfél azzal az igénnyel állt elő, hogy az Active Directory-ba későbbi felhasználásra kerüljön bele a HR rendszerben használt egyedi azonosító.
Körülnéztem, hogy mit lehetne erre használni, és arra jutottam, hogy van két attribútum: Az EmployeeID és az EmployeeNumber. Nagyjából pénzfeldobással az elsőre esett a választás.
Az AD feltöltése kapcsán némi PowerShell scriptel ez kitöltésre is került.
Azt nem tudom, hogy az elmúlt időben használták-e ezt valamire, de két napja előjött az igény, hogy az EmployeeID jelenjen meg az Outlookban, a címlistában (GAL/OAB).
Az ügyfél azt is kibogarászta, hogy az Exchange-ben van egy Details Template Editor, amivel a kliens oldalon pl. a GAL-ban tárolt felhasználók tulajdonságlapjának megjelenését lehet beállítani (ez számomra újdonság volt, de mindig tanul az ember). A probléma csak az, hogy itt a választható attributumok között nem találta meg az EmployeeID-t.
Keresgélve ezt találtam:
http://blogs.technet.com/b/exchange/archive/2010/03/10/3409495.aspx
Ebből az derül ki (amit alapból is sejtettem), hogy egy AD attribútum, akkor jelenhet meg a GAL-ban, ha benne van a GC-ben. Tehát fogtam magam és bekapcsoltam, hogy az EmployeeID megjelenjen a GC-ben.
Három órával később az ügyfél jelentkezett, hogy a Details Template Editorban még mindig nem látja az EmployeeID-t.
Ma reggel ránéztem, és tényleg nincs ott. Újabb google. Az eredmény:
http://exchangepedia.com/2008/06/modifying-display-templates-and-additional-attributes.html
http://mostlyexchange.blogspot.hu/2005/03/adding-attributes-to-exchange-details.html
Tehát rövden:
Csak olyan AD attribútum jelenhet meg a Details Template-ben aminek van mAPIID-ja. Az EmployeeID-nak nincs, az EmployeeNumber-nek meg van. Remek.
Két megoldás kínálkozik. Vagy átpakoljuk az összes EmployeeID-t az EmployeeNumber-be, vagy az EmployeeID-nak csinálunk mAPIID-t.
Az első egy rövid PowerShell script, a második pedig egy kőkemény hegesztés, ami ráadásul nem is támogatott...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.