2022. február 7., hétfő

Új cuccok jöttek 3. - Karácsonyi érzés

Miután az EU eltörölte a €22 vámmentességi korlátot a behozott dolgokra (fogalmam sincs, hogy valójában ez volt e az ok), az AliExpress megváltoztatta a szállítási módot. Összegyűjtik a cuccokat a különböző beszállítóktól, bepakolják egy közös borítékba. Az eredményt gyorsabban kapod meg, ráadásul egy megbízható futárszolgálattól és nem a postától.

A csomagok a nagy borítékban. Úgy érzem, mintha Karácsony lenne, sok ajándékkal.


Nézzük meg, mi van benne.
Banán aljzatok és kapcsolók az előlap projectemhez (http://it-pro-hu.blogspot.com/2022/01/hp-e1300a-elolapi-csatlakozok-1.html). Miután ezek megjöttek, még néhány ellenőrtő mérés vár rám, hogy minden rendben van-e a tervekkel, és rendelem a paneleket hozzá.


Az E1300A-ban eredetileg PC-be szánt ventilátorokat használok. Nem vagyok nagy barátja annak, hogy levágjam az eredeti csatlakozót és helyettesítsem az E1300A-ba valóval (igen, egy idióta vagyok). Tehát rendeltem csatlakozókat. Ezekből tudok átalakítót csinálni az E1300A és a PC ventilátor csatlakozója közé.


Még decemberben vettem egy Keithley 236 SMU-t (erről nem írtam itt). Ennek a cuccnak triax csatlakozói vannak. Sajnos nem egyszerű (vagy olcsó) triax csatlakozót vagy kétszeresen árnyékolt kábelt (olyat aminek a két árnyékolás között van egy plusz szigetelő réteg). Kicsit tovább gondoltam. Az SMU a középső vezető és a belső árnyékolás között mér. Ez azt jelenti, hogy van egy szigetelő réteg a pólusok között, ebből adódóan kapacitása és természetesen szivárgási árama van (igen, ez csak pikoamperekben mérhető, de ez befolyással van a mérésre, azokon a jelszinteken ahol az SMU működik). Mi van akkor, ha két, külön árnyékolt kábelt használok és egy közös külső szigetelőbe húzom. Ehhez vettem némi "pigtail" kábelt. Ez annyira vékony (1,3 mm átmérőjű), hogy vannak fenntartásaim, képes leszek-e bekötni.
Kiderül, amikor megjöttek a csatlakozók.


A szabadidőmben, tovább dolgozom a mérésvezérlő szoftveremen. Amellett, hogy annyi műszerrel akarom kipróbálni, amennyivel tudom, különböző GPIB csatolókat is ki akarok próbálni (egyenlőre, csak USB alapúakat).
Tehát rendeltem egy NI GPIB-USB-HS csatolót (egy Agilent 82357B-m már van).
A csomag jelzései alapján teljesen eredetinek látszik.


És egy vicces dolog. Kínából jött, de Magyarországban gyártották.

És mára az utolsó cucc.
Vettem itthon ezt a cuccot 6500Ft-ért. Alapvetően a dobozért vettem meg (egy stabil eurocard méretű doboz). Van benne egy 24V-os tápegység, négy TDA2030 alapú teljesítményerősítő és egy rakás csatlakozó. Azt tervezem, hogy a rég polcra tett (remélhetően újrainduló) Curve Tracer projectemhez használom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.