2021. november 30., kedd

USB-RS232 Csatoló

 

A műszervezérlés tervem megvalósításaként, először megterveztem az USB-RS232 csatolómat. Lehet, hogy ez még nem az utolsó verziója, de egyenlőre végeztem a tervezési fázissal.

A szerkezet a CH340G chipen alapul, amit korábban az ESP8266-os programozómon is sikeresen használtam, ugyanez van egy rakás kínai USB-Soros kábelben, Arduino-kban, 3D nyomtató vezérlőkben. Sosem volt semmi bajom ezekkel az eszközökkel. A megfelelő jelszintek előállítására hozzáadtam még egy MAX232-es tokot.

Valószínüleg ez a megoldás nem optimális, miután nincs meg rajta az összes RS232 jel, de azt hiszem, egyenlőre jó lesz így (nem igazán akarok most több energiát belerakni ebbe).

A kapcsolási rajz:


A nyák terv:


Esetleg észreveheted a kapcsolási rajzon és a nyák terven, hogy "kettős" USB csatlakozás van rajta. Ez azt jelenti, hogy az USB jelek mind egy mikro USB csatlakozón, mind pár forszemen elérhetőek. Ez a megoldás azt a lehetőséget kínálja, hogy akár USB csatlakozóval, akár kábellel szereljük össze az eszközt.
Ennek a koncepciónak megfelelően két különböző dobozkát terveztem hozzá.
USB csatlakozóhoz:


Kábelhez:


Megfigyelhető, hogy a panel maga a 3D terven szürke. Az ok, hogy nem tudtam a színes 3D modellt beimportálni az OpenSCAD-be, amit a 3D modellezéshez használok (lehet, nem is tud ilyet).
Az eredeti 3D nézet, ilyen:


Jelenleg még nem akarom a panelt legyártani, mert a GPIB csatoló következő verzióján dolgozom és össze akarom montírozni egy panelre a gyártási költségek csökkentése miatt.

A tervek itt találhatóak:

Nekiálltam a mindenféle műszervezérlős dolgom átszervezésének is. A kapcsolódó repók itt lesznek majd elérhetőek:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.