2021. október 15., péntek

Gigabyte és a moduláris tápegységek

A CNC maró mellett (mint mindig), elkezdtem egy másik projectet is. Egy egy sima PC építés. Össze akarok rakni egy NAS dobozt, abból ami itthon van (padlás takarítás 😂).

A hosszú évek alatt több - úgynevezett moduláris - ATX tápegységet használtam. Ezek a cuccok lehetővé teszik, hogy kicsit csökkentsd a PC házon belül uralkodó kábeldzsungelt, azzal, hogy a szükségtelen periféria kábeleket le tudod választani a tápegységről. Ezek a háttértárolók, grafikus kártyák, stb. kábelei.

A tápokon található moduláris csatlakozók nincsenek szabványosítva, és általában azonos típusok a különböző gyártóknál (2 soros, 6 vagy 8 érintkezős Molex Mini Fit).

Igen, vettem tápokat különböző gyártóktól (Gigabyte, Chieftec, stb.). Igen, sosem címkéztem fel ezeket. És igen, egy dobozban tartom az egészet. Ez azt jelenti, hogy halvány fogalmam sincs, melyik kábel, melyik táphoz tartozik.

A NAS tápjához, szükségem van jópár kábelre (mindenféle keretekben, összesen 14 HDDt, SSDt tervezek használni). Ha ezeket összekavarom, el tudom képzelni, milyen tűzijáték lesz belőle.

Az alanyunk aktuálisan egy 550W-os Gigabyte Odin (valahol van belőle egy 800W-os is, csak még nem került elő a padlásról). Letöltöttem a doksiját. Benne is van a kérdéses csatlakozó kiosztása. (Azért húztam át pirossal, nehogy valaki használja, mert rossz)

Elkezdtem vakarni a fejem. A dobozban lévő kábelek egyike sem rendelkezik ezzel a kiosztással.

Multiméter bekapcs. Mér.

A gyanúm beigazolódott. A doksi hulladék.

Ez a jó kiosztás (a csatlakozó rajz a Molex-től van és a tápon magán lévő csatit mutatja), és megegyezik a dobozban található kábelekkel (lehet, hogy véletlen, de a Gigabyte, és a Chieftec ugyanazt a kiosztást használja):



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.