2018. július 26., csütörtök

A nagy multiméter robbantgatás 1. az első fecske

Nem, még nem kezdünk el robbantgatni. Csak jelzem, hogy megérkezett az első fecske. Ma hozta a postás: Uni-T UT120C




Az első benyomásaim:

- A növesztett vezeték egy vicc. Persze ettől nem is várok sokat, az összes ilyen ingzsebbe való cuccon ez van.
+ Bronz persely van a műanyagban és metrikus csavar. Mondjuk, ha nem esne ki a fedélből, az lenne a tökéletes, de így sem gáz
+ Dupla oldalfal. Jobban megfog egy esetleges robbanást
- Az vagyon ráírva, hogy fused. Én egy árva biztosítékot sem láttam benne
+ Van benne némi védelem. Találtam egy PTC-t meg valami bogyót ami MOV-nak néz ki.
- Nincsenek sem zárt robbanó kamrák, sem a panelen izolációs marások.
- Panelre taknyolt vezérlő - fúúúúj
- Trimmerpotik a beállításokhoz. Hát nem a világ legnagyobb ötlete, de azt hiszem ebben a kategóriában nem férne bele valami digitális kalibráció

Ki nem próbáltam, arra nem volt időm. Különben is azt hiszem, hogy majd azokkal fogok közelebbi barátságot kötni, melyek túlélik a következő tortúrát.

Arra gondoltam, hogy szervezek egy tippelős játékot, hogy melyik cucc mit fog túlélni. Részleteket még nem tudok, majd kitalálok valamit.

8 megjegyzés:

  1. A kalibrációhoz akár ha digitális, vagy analóg, egy osztálypontossággal nagyobb referencia feszültség illik, a végső ellenörzéshez. Most rendeltem egy preciziós referencia feszültségforrást, fillérekért adja az Aliexpresz. Végre ellenőrizhetem az összes műszerem, DC-n alacsony feszültségű méréshatárban.

    VálaszTörlés
  2. https://aliexpressz.hu/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=+Prec%C3%ADzi%C3%B3s++referencia&submit_search=

    VálaszTörlés
  3. Én az 1600 forintos modult rendeltem. 5féle kivitel van, mindegyikben ua. IC-van. átlagban +/- 5mV szórással hozza a kimenő feszültségeket, ami már egy átlag kézi műszernek bőven jó. Az enyémen jumperrel válaszhatók a feszek, van kapcsolós is, és dobozolva is rendelhető, de az nagyon drága. Úgy tűnik hogy most kerülhettek fel a választékba kb. egy hete, mert előtte hiába kerestem. Az RT2017-es évkönyvében részletes tesztelés van a modulról.

    VálaszTörlés
  4. Bocs ezt elírtam. RT2018-as évkönyv 41 oldaltól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi megnézem. Nekem ilyenem van:
      http://it-pro-hu.blogspot.com/2013/11/feszultsegreferencia-8-kesz.html

      Törlés
    2. Nézegettem ezt a MAX6350-es áramkört, nagyjából az a kategória ami a kínaiban van, az AD584L. 5000ft környékén mérik darabját a MAX-nak, ez komplett megszerelve is a harmada. A lényeg, hogy mind kettő a 3 és feles multiméterek pontosításához jó. Meg a több mint harminc éves MEV TR1660-as asztali multiméterem ellenörzéséhez, amit 1985-körül kalibrált egy Fluke COCOM listás műszerrel a BEAG központi műszer javitó embere. Úgy fél perc alatt, mert ment a vonatjuk Pestre. A kalibráló műszerük egy élmény volt, rá nézni is. :-)

      Törlés
    3. Az AD584 se sokkal olcsóbb hivatalos forrásból. Sőtt a fémtokos AD584K inkább 10eFt körül van.
      A Maxim amit használok még ingyenes Maxim minta volt, így olcsón megúsztam.
      Egyébként meg ha etalon pontosságút akarsz akkor LTZ1000A. Jelenleg 22eFt a TME-nél. Mellesleg a HP/Agilent/Keysight ezt használja a 8 1/2 digites multiméterében.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.