2014. június 19., csütörtök

CNC átalakítás 1. - project indító

ENGLISH VERSION

Megvettem a CNC marót. Kezdenek használható dolgok kijönni belőle, ugyanakkor egyre inkább látom a lyukakat a szerkezet életrajzában. A neten találtam jó néhány dolgot amivel javítani lehet rajta, valamint az én fejemben is vannak dolgok amiket szeretnék megoldani.



A tervezett átalakítások
Ventillátor csere
A jelenlegi darab igen hangos. Tudom, hogy amikor megy a gép nem lehet hallani, de amikor nem megy akkor hangos. Engem zavar. Szereztem helyette valami mágnescsapágyas csodát.
Tápegység csere
Erre találtam a neten bejegyzést. A benne lévő táp elég gyenge. Ezért lecserélték kapcsolóüzeműre:
http://lab.whitequark.org/notes/2014-05-29/cnc3020t-switch-mode-power-supply-conversion/
Ugyanakkor ez a megoldás nem kicsit veszélyes. A hálózati feszültség szabadon van ami érintésvédelmileg teljesen elfogadhatatlan. A tápok nálam külön dobozba kerülnek, a szervók csatlakozójához hasonló csatlakozóval összeköve.
Marómotor vezérlés
Úgy tűnik, hogy az elektronika képes lenne a motor fordulatszámát szoftverből szabályozni. Ez ugyanakkor nincs bekötve. A jelenlegi megoldás egy kapcsolóból és egy potencióméterből áll, ami egy vicc. Ez alapján remélem elvégezehető a műtét:
http://lab.whitequark.org/notes/2014-02-12/cnc3020t-emc2-configuration-and-hidden-features/
Végálláskapcsolók
Az előző alapján minden irányhoz be lehet kötni végálláskapcsolókat is. Ehhez ha minden igaz, némi kábelen, csatlakozón, mikrokapcsolón túl nincs szükség másra.
PCB próba
Ha nyákot gyártok, a munkadarab szintezése elengedhetetlen. Miért? Mert a tervezett 100um-es marásmélység nem igazán enged meg hibát. Ezt egy próba beiktatásával lehet lekezelni:
http://www.autoleveller.co.uk/cnc-probe-guide/
Ha minden igaz ehhez van is bemenet a vezérlőn, csak ki kellene próbálni és esetleg sajátot kéne gyártani egy krokodilcsipeszből meg egy saruból.
Ez utóbbi hárommal kapcsolatban már csak az a kérdés, hogy elfér-e a párhuzamos porton. Nekem ugyanis a cikkekben szereplővel ellentétben egy 4 axissel rendelkező gépem van ami eleve több érintkezőt igényel.
Motor
A marómotor teljesítményével nem vagyok kibékülve. A motor 230W-os és volt már, hogy megszorult. Lehet, hogy ez az elégtelen tápellátásnak tudható be, de az is lehet, hogy szimplán kevés. A motor cserére felkészülve 600W-os tápot rendeltem, mert nem volt túl nagy az árkülönbség.
Ha cserélni kell, akkor maximum 400W-os motor jöhet szóba. Sajnos az ennél nagyobb motoroknak nagyobb az átmérője. A rögzítő kengyel pedig egy darabból áll a teljes Z irány mozgó mechanikájával (besajtolt lineáris persely + golyósorsó persely). A Z irány cseréjét pedig ki akarom hagyni, mert az már oda vezetne, hogy egy nagyobb erősebb gépet kéne építeni.
Fordulatszám mérő
Munka közben jó lenne látni a motor fordulatszámát. Arra gondoltam, fogok egyet a frekvenciamérőim közül és felhasználom. Az a kérdés, hogy mi legyen a szenzor. A legvalószínűbb, hogy valami optikai enkóder tárcsát fogok gyártani, csak még nem látom, hova lehetne felszerelni.

Egyenlőre ennyi, a folytatás következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.