2013. szeptember 21., szombat

GPS modul - SMA csatlakozó

Van nekem egy Digilent GPS modulom. Azért vettem, hogy a GPS 1pps jeléhez tudjam kalibrálni a frekvenciamérőmet, mert amikor ez kellett még nem jött meg a rubidium atomóra.
Annak idején sokat szenvedtem a fenti GPS modullal, mert zárt térben az asztalomnál órákba tellett, hogy kapjak egy GPS lock-ot (pedig az asztalom felett egy ferde bukó ablak van, amin ki kellene látnia, persze a látószög így is kevés).
A modulon van hely arra, hogy kölső antennát csatlakoztassak, csak épp maga az SMA csatlakozó nincs beforrasztva.
Elkezdtem keresgélni SMA csatlakozót. A magyar kereskedőknél találtam is mindenfélét (2-300Ft/db), csak pont olyat nem ami a nyák élére forrasztható. Az egyetlen hely ahol volt ilyen az a Farnell. Ezerötért. Ez viszont a rablás kategória.
Tovább keresve a dx.com-on végre találtam értelmezhető áron $3.99/5db. Megrendeltem, egyéb cuccokkal együtt. Vártam... Vártam... Kaptam egy levelet, hogy késnek az egyik tétel miatt, vártam... Vártam... Újabb levél, hogy még mindíg csúsznak, persze törölhetem azt a tételt amire vár a rendelés  és elküldik. Felmentem a honlapra. A rendszerük király. Csak azt nem írja ki, hogy melyik tétel csúszik és mennyit. :-/
Cirka 1 óra várakozás után végre chatvégre tudtam kapni a supportot. Kiderült, hogy a GPS antennára várok, és mostmár csak 3-5 napot. Ok, akkor nem törlöm, mert az SMA csati nem jó semmire antenna nélkül. Vártam... Végül elküldték.
Vártam... Vártam...
Tegnap megjött a postás.
Ma reggel lementem a műhelybe, hogy beforrasszam:



Hogy az a jó büdös. Az nem derült ki, hogy attól, hogy rámeg a panel élére, a szélessége még nem jó.
Vissza a Farnellhez. Remélem ott legalább lesz egy adatlap a méretekkel.
Farnell:
Most találok egy rakás panel élére forrasztható cuccot. Látszik, hogy két méret van. Ami nekem kell abból összesen egy típus létezik, összesen 3db van raktáron, viszont kicsit olcsóbb, egy ezresért.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.