2020. április 1., szerda

2kW Labortáp 2.

Kérlek ezen a néven, ne keresd a cikk első részét! Ezt Néhány történet ... néven publikáltam.
Eltartott egy ideig, hogy tovább tudjak haladni ezzel a projecttel.
Megépítettem és leteszteltem a késleltető áramköröm, amiről itt volt szó.


Úgy működik, ahogy vártam.
Elkészült a teljes kábelezés, és a mechanikai munka, ami szükséges volt az összerakáshoz.



A szokásos C14-es csatlakozó helyett C20-ast választottam. A két tápegység maximum 3kW-ot vehet fel, ezért úgy éreztem, hogy jobb a nagyobb csatlakozót választani.
Nagyjából egy év kihagyás után, újra beüzemeltem a 3D nyomtatómat. Így, 3D nyomtatott hátlapot kapott a tápegység:


Készítettem egy rövid videót, a két modul késleltetett bekapcsolásáról:



Tehát a szerkezet mostmár működik. Az egyetlen dolog, ami hiányzik, az a számítógépes vezérlés.
A két modul eredetileg két, optikailag leválasztott USB - Soros átalakítóval rendelkezik. Ezt én egy USB porttal akartam megoldani. Rendeltem egy kétcsatornás FTDI modult, ami sajnos még nem érkezett meg. Az USB csatlakozót már felszereltem a hátlapra. A teljes befejezéshez még ide kell érnie az FTDI modulnak, valamint terveznem és építenem kell egy optocsatoló modult hozzá. Ez lesz majd a project második fázisa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.