2019. július 7., vasárnap

Események láncolata

Mindíg elgondolkozom azon, miért kezdek bele több projectbe mint amit befejezek.
Az egyik ok, az "Események láncolata". Belekezdek valamibe, kiderül, hogy valami hiányzik belőle, a hiány új projectet szül, majd abból is hiányzik valami - újabb project és már meg is született az események láncolata.
Van jónéhány nyitott dolog és semmi sincs befejezve.
Nézzük az aktuálisat:
Újra akartam gyártani a zene lejátszó környezetemet. Az első jelút a bakelit lemez lenne.
1. Megjavítottam a Mission 705-ös hangfalaim keresztváltóit (kicseréltem egy pár őskövület Tesla kondit)
2. Megjavítottam a NAD 5120-as lemezjátszóm (kidobtam a növesztett kábelét, RCA aljzatokat kapott, kicseréltem a szíjjat, beállítottam a karliftet)
4. Ez az a pont ahol az "események láncolata" elindul. Az jutott eszembe, hogy meg akarom mérni a korrektor átvitelét mielőtt bekötöm a rendszerbe. Vettem egy HP 8903B Audio Analizátort (nem csak ehhez a projecthez, ez már régen tervbe volt véve).
5. NT1. Van egy rakás műszerem, de valahogy sosem kellett PC-hez kötnöm ezeket mindeddig (gondolkoztam rajta, hogy majd egyszercsak). Grafikonok rajzolása a 8903B-ből ennélkül viszont nem megy. Sajnos nem találtam olyan GP-IB interfészt a piacon ami tetszett volna, tehát megszületett az első "nem tervezett" project. Találtam egy Arduino alapú megoldást, de abszolult utáltam a hardver megvalósítását, így terveztem hozzá saját hardvert  (http://pakahuszar.blogspot.com/2019/04/gp-ib.htmlhttp://pakahuszar.blogspot.com/2019/04/gp-ib-2.html)
NT2. Nem tetszett az interface szoftvere sem, sem a megvalósítás, sem a licensz. Tehát elkezdtem írni egy teljesen új szoftvert nulláról (még nincs kész, de lassan már tesztelhető lesz, ha nem landol ez is a befejezetlen projectjeim listáján, mint sok más korábban).
NT3. A bejegyzéseimre reagálva valaki megkérdezte, hogy nem akarom-e árusítani a GP-IB interface-t amit csináltam. Elkezdtem gondolkodni - miért ne?
Ha árusítom, korrektül akarom kezelni a hardver terveket és a szoftvert. Nem akarok befejezetlen terveket, vagy szoftvert publikálni, tehát felépítettem magamnak egy git branching modelt, hogy ezt el tudjam érni. Itt újra felszínre került egy régi gondom. A KiCAD alkatrész könyvtár kezelése horror. A hardver terveimet külső függőségek nélkül szeretném publikálni (Ez alatt azt értem, hogy ha valaki megnyitja a kapcsolási rajzomat, az igazi komponenseket kapjon és ne dobozokat kérdőjelekkel). Megpróbáltam használni a KiCAD archive plugin-ját. Sikertelenül. Beregisztráltam, de el sem indult. Egy pár nap keresgélés, kérdezősködés után sem lett eredménye.
Tehát megszületett a Nem-Tervezett-3 project. Írni egy alkalmazást (nem KiCAD plugin-t) ami automatikusan kezeli a káoszt a hardver projectjeimen (.Net Core 2.1-ben kezdtem el írni, van is valami előrehaladás, de ez egy későbbi bejegyzés témája lesz)
Na szóval. Ez az egyik módja, hogy befejezetlen projectek szülessenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.