2019. április 14., vasárnap

HFM-I 3.

Két hete tologatom az asztalomon a beforrasztott SMD HFM-I panelt. Ennek az az oka. hogy nem akartam közvetlenül próba nélkül ráadni azt a 28V váltófeszültséget ami kell neki.
Olyan szerda környékén rávettem magam, hogy nekiálljak. Bekötöttem az új beszerzésű variac-om (erről még lesz szó), majd egy laza mozdulattal lecsapta a kismegszakítót (persze nem csodálkozom. Egy másfél kilowattos toroidnak, lágyindító nélkül, ez a dolga).
Na szóval variac félrerak, DC táp beköt. Ugye van a panelen egy graetz híd, teljesen mindegy, hogy AC, vagy DC jön be, a dolognak működnie kell. Szép nyugodtan, terhetőáramot figyelve, kimeneti feszültséget mérve feltekertem a betápot. Szépen működik a Jung szabályozók atom stabilak.
Ok. Rákötöttem a cucc saját kis 20VA-s toroid trafóját. Semmi sem változott, a táp működik.
Akkor most jöhet a függvénygenerátor és a szkóp.


Egyik csatorna, kimenet: büdös nagy semmi.
Másik csatorna, kimenet: Jó nagy DC-re szuperponált kimenőjel. AC csatolt az áramkör, nem értem, hogy mit keres ott az a DC. Ez késő este volt, aludtam rá egyet.
Másnap kiderült az ok. Mind a bemeneti, mind a kimeneti tantál kondik fordítva vannak a terven (még jó, hogy nem gyulladt ki az egész).
Kondikat mogfordítottam. DC eltűnt.
Mérem a másik (teljesen kuka) csatorna bemenetét, már ott sincs bemenőjel - tettes a csatlakozó, rossz az egyik krimpelés a próbára összerakott kábelen. Kicsrélem, elindul a másik csatorna is.
Kevesebb, néha több
Még egy dolgot vettem észre. 2mV bemenő jelnél valami elképesztően zajos amit a szkóp képernyőjén látok (még akkor is, ha közvetlenül egy koax kábellel összekötöm a jelgenerátort a szkóppal):


Az a gyanúm, hogy valami nagyfrekis zajt szed össze. a szkóp meg a maga 100MHz sávszélességével ezt ki is rakja az ernyőre (próbáltam a 20MHz sávszélesség korlátot, nem lett sokkal jobb).
Az is alátámasztja a nagyfrekis zaj elméletem, hogy ebből a kimeneten már nincs meg semmi.
Ezzel a zaj témával majd még foglalkozom.

Ezek után, így ahogy van, dobozolatlanul, bekötöttem a rendszerbe. Szól, alapzaj nincs, brumm, csak egészen minimális maximumra tekert hangerőnél. De ugye itt az a csoda, hogy csak ennyit szed fel doboz nélkül.

Mostmár csak a postára vár, hogy ez


és ez


ideérjen Kínából.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.