2019. május 12., vasárnap

Az ország vízszerelője - újra akcióban

Tavaly Októberben megfogadtam, hogy nem szerelek mégegyszer vizet. Persze nem tartottam be. Kár volt.
Bevezetés
Az elmúlt hónapokban egymás után két csap adta meg magát a házban. A konyhában a mosogató zuhanyfeje el kezdett szivárogni. Rendszeresen kinyomta az a fekete gumi kupakot ami az átkapcsolót fedi. Tizen éves, cserére érett.
A másik a fürdőszobai mosdó csaptelepe, ami el kezdett csöpögni. Szakember szerint kikopott a kerámia golyó. A gyártó majdnem új áron újítja fel, így ez is csere. Ezért különösen mérges vagyok, nem hiszem, hogy egy horror árú hansgrohe csaptelepnek, akár tíz év után is ki szabadna múlnia így.
1. Rendelés
2019.04.14.
Sokáig húztam, halasztottam, majd végre megrendeltem a két csapot, valamint a mosdóhoz lefolyót is, mert más rendszerű kellett.
2019.04.16.
Kiderült, hogy a mosogató csaptelep amit választottam megszűnt.
2019.04.17.
Megrendeltem egy másik mosogató csapot, de máshonnan.
2019.04.19.
Bementem a csapért a boltba. Nem figyeltem, a leeresztő még nem volt ott, így nem is hoztam el. Ugyanakkor felhívták a figyelmem, hogy a választott leeresztő nem jó, ha a mosdónak van túlfolyója. Persze van.
2019.04.27.
Szombat - Kihozták a mosogató csapot.
2019.04.28.
Végre eljutottam oda, hogy lecseréljem a leeresztőt a rendelésben.
2. Szerelés - első kísérlet
2019.04.29.
Jött a víztisztítóval foglalkozó úr, mert annak is cserére érett a csapja. Szilvi megbeszélte vele, hogy egyúttal a mosogató csapot is cseréli. Hát ez nem jött össze. A csap hibás. Az egyik flexibilis csőnek kétszer sikerült menetet vágni a gyárban, így a hozzáadott cső átesik a meneten. Nem nyert.
Ez remek, lehet újra időpontot egyeztetni, kiszállást fizetni.
Gyorsan fel is hívtam a céget, hogy csere. Nem tudtam beszélni az ügyfélszolgálattal. Azt ígérték, hogy majd visszahívnak. Ez másnap történt meg, de már azzal hívtak, hogy megrendelték a csere darabot és várhatóan május 9.-én érkezik be. Le a kalappal, ritka ez a hozzáállás.
3. Rendelés - folytatás
2019.05.06.
Szilvi elment a mosdó csapért és a lefolyóért
2019.05.11. - Tegnap
Hozták az új mosogató csaptelepet, vitték a hibást. Újabb piros pont. Sem piszkálni nem kellett őket, sem valami lehetetlen helyre elmenni a cuccért.
3. Szerelés - második kísérlet. Mostmár én
2019.05.12. - Ma
Reggel szétszedtem az egész konyhai miskulanciát. Elkezdem összerakni. Kiderült, hogy a melegvizes flexibilis cső túl rövid.
Barkácsbolt 1. - Szatmári
Itt van melletünk a bolt, Szilvi megnézte, hogy nyitva van. Odamentem, lepattantam az ajtóról.
Délelőtt már nem tudtam máshova elmenni. Szilvi megígérte, hogy hoz 50 centi hosszú bekötőcsövet hazafelé.
Barkácsbolt 2. - Obi
Hazaért a bekötőcső. Nem nyert. Kiderült, hogy ugyan mind a hossza, mind a két menet mérete jó, de nem lehet a csap talpán lévő lyukon áttuszkolni.


Újra barkácsbolt
Barkácsbolt 3. - Bauhaus
Hoztam csövet is ami gyanúsan jó, toldót is, hátha mégse jó.
Persze a cső nem ment át a lyukon. Nagy büszkén előrángattam a toldót, majd pofára estem. Persze, hogy mindenből felest hoztam háromnyolcados helyett.
Ekkor így nézett ki a helyzet:



Autóba vissza.
Barkácsbolt 4. - Obi
Hosszú csőről nem is álmodtam. Hoztam toldót. Ez már jó.
Összeraktam az egész konyhai cuccot. Elégedetten hátradőltem. Egy kész, jöhet a következő.
A fiam segítségével összeraktam a mosdó csaptelepet. Kötném be.
Hogy az a jó büdös egy centi. Rövid az a kib... bekötőcső.
Még épp csak délután 5 (6-kor zárnak) Autóba be.
Barkácsbolt 5. - Obi
Újabb két toldó. Ez már eleve jó méret.
Hazajön, beköt, elpakol, örül.

Tanulság: tényleg nem kéne vizet szerelnem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.