2015. június 7., vasárnap

USB Booster 0. - :-)

Néhány hónappal ezelőtt elindítottam egy USB Booster nevű projectet. Eddig a blogig időhiány miatt. Csak a Hackaday.io-n indítottam el.
A probléma:
Van egy rakás mindenféle fejlesztőkészletem. Ezek szinte kizárólag az USB-ről kapják a tápellátást. Az történt, hogy nincs külső táppal rendelkező USB hubom (még venni is próbáltam egyet, de amit választottam, végülis nem lett jó).
Némelyik fejleszőpanelnek valóban kell az 5V. Ha megmérem az USBfeszültségét - hubokal, kábelekel, egy nagyáramú fejlesztő eszköznél (mint az STM32F429-DISCOVERY), akár 4V-ra, vagy az alá is leeshet. Úgy tűnik, ez nem elég a panelnek. Az applikációs USB nem működött így.



A megoldás:
Az jutott eszembe, mi van, ha belerakok egy kapcsolóüzemű boost konvertert az USB tápellátásba és a jelvezetékeket egyszerűen átkötöm a panelhez?
Ez egy pici panel amit be lehet rakni nkét USB kábel közés és kész, nincs szükésg külsö tápellátásra.
Először az elterjedt MC34063-al akartam megépíteni, mert egyszerű és olcsó. Később rájöttem, hogy mégsem olyan olcsó a nagyméretű külső komponensek miatt (alacsony kapcsolási frekvencia), ráadásul nagy és rossz hatásfokú lesz az eredmény. Szóval dobtam.
A project hónapokig így maradt.
Néhány hete elkezdtem keresni valami olcsó boost konvertert egy másik projecthez. Véletlenül rátaláltam a Microchip MCP1642-re. Kiderült, hogy ahhoz a projecthez nem jó, de ebbe remekül illeszkedik.
A történet itt kezdődik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.