2015. június 11., csütörtök

Kiterjeszthető breadboard

Ez egy rövid történet. Tegnap reggel, amikor az iroda felé vezettem, eszembe jutott, hogyan tudom a breadboardok egy régi problémáját megoldani. Ha valami széles cuccot dugok bele, egyszerűen nem marad elég üres lyuk a csatlakozó kábeleknek.


Némelyek igen vad megoldással próbálkoztak:



Mi van, ha kettévágok egy breadboardot, rászerelek két fióksínt, és széthúzom abba a pozicióba, ahol a belerakandó cucc szabadon hagyja a négy üres lyukat minden lábhoz:


A nap folyamán a megterveztem a cuccot, csak a fejemben. Nem rajzoltam, nem írtam egy sort sem. Délután volt egy pici időm és befutottam az Obiba, hogy összeszedjem a hiányzó dolgokat. Fióksínt, alu L idomot, és fenyőlécet vettem (van fenyő faanyag otthon, csak meg akartam spórolni a hosszas famunkát).
Este, amikor a család elment aludni, nekiálltam.
Fogtam a három breadboard egyikét és kettévágtam a proxxon mikró asztali körfűrésszel.
Levágtam a szükséges NYÁK alaplemezt, az aluprofilt és a fát is. Fúrtam egy rakás lyukat, majd összecsavaroztam az egészet. Amikor kész lett az alap ráragasztottam a breadboardokat, az eleve az alján lévő kétoldalas ragaccsal.
Kész. Kb. két óra munka volt vele.
Valószínüleg életem leggyorsabb projectje volt. :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.