2014. október 1., szerda

Multiméter Mizéria 2. - Hülyeségem története

ENGLISH VERSION

Mára végre összeállt a HP asztali multiméterem tápellátása. Kész van a 110V-os trafó:







Majd ezek után rádugtam a multimétert. Bekapcsoltam mindent. Se kép se hang.
Annyit még megtettem, hogy belekukkantottam. Van benne egy TO-3 tokos 5V-os szabályozó.
A kimenetén kicsit több mint 4.4V:


Miután a Fluke friss darab és használtan jött, megnéztem gyorsan az Agilent-el is:


Ez ~12% minusz. Nem tűnik jónak.
A szabályozó bemenetén:


Nem egész 6V van.
A szabályozó maga egy:

 
 HP 1826-0536. Van a tokon egy National Semiconductor logo. A neten találtam egy keresztreferenciát ami szerint ez egy LM340AK-5.
Ez nem LDO. És a feszültségesése:


2V. Ezek szerint a szabályozó bemenetén alaphangon is 7V-nak kéne lennie.
Mi van, ha ez a cucc valami csoda folytán mégsem 120V-os.
Kerestem a neten egy szervízkönyvet. Le a kalappal az HP/Agilent/Keysight előtt. A jelenlegi weboldalon, korrektül scannelve, fenn van egy ilyen öreg műszer szervízkönyve.
A szervízkönyvben ezt találtam:


Majd némi keresgélés után megtaláltam ugyanezt a panelen is:


És mire volt állítva? Hát persze, hogy 240V-ra
110V-os trafó kiköt, műszer bekapcsol, működik.
Ha már itt vagyunk nézzünk valami pontosságot. Az 5V-os referenciám:


Némi referencia ellenállás:


Hogy mi is ez a referencia ellenállás?


Tehát van egy működő asztali multiméterem és egy felesleges 110V-os trafóm. Ez utóbbi jó lesz majd ha esetleg jön valami valóban 110V-os cucc.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.