2014. október 9., csütörtök

Mérnök vicc - folytatás

ENGLISH VERSION

Múlt hét Szerda:
Ma tüzetesebben belenéztem az oszcilloszkópba és a szervízkönyvébe.
Mostmár tudom, hogy mit jelentenek az üzenetek:


CAN'T COMMUNICATE WITH UFO - Nem tudok kommunikálni az előlappal (kezelőszervek)
WRONG AI HARDWARE VERSION - Na az az AI nem AI hanem A1. Nem tudok kommunikálni az analóg egységgel
NO ACKNOWLEDGE ON IIC - Ez meg magától értetődően az előző kettőhöz tartozik.

A konstrukció kb. a következő:
Van egy alaplap ami egy passzív backplane. Ebbe van bedugva a tápegység és a processzorkártya. A processzorkártyáról megy egy kábel az analóg kártára, az alaplapról egy az előlapra és egy a kijelző elektronikájára. Ebből a processzor és a kijelzőegység közötti kommunikáció rendben van. A processzor ugyanakkor semmi egyébbel nem tud kommunikálni. Ez elég egyértelműen az I2C busz hibájára utal.
Kipróbáltam, mi törénik, ha a két hibásnak jelölt panel csatlakozóját egyesével kihúzom. Ez az akció egyik esetben sem tüntette el a másik egység hibáját. Ebből arra következtetek, hogy generális gond van az I2C busszal. Hiányzik a felhúzás (az I2C OC busz tehát felhúzóellenállások nélkül nem megy), vagy nincs I2C órajel.
Azt gondolom, ezt már nem én fogom megoldani. Vagy szervíz, vagy vissza a feladónak.

Péntek:
Elvittem Urbán úrhoz. Némi fejcsóválás után közölte, hogy ez egy újabb konstrukció mint amiket ő ismer és nem vállalta a javítást.
Hétfő:
Még motoszkált a fejemben a gondolot, hogyan tudnám megoldani, hogy egy működő eszközöm legyen. Megkérdeztem az eladót, hogy visszaküldhetném-e javításra, úgy hogy mind a két szállítási költséget én állom.
Az a válasz érkezett, hogy a technikusa csak használni tudja, de megjavítani nem. Tehát vagy visszaküldöm és visszatéríti a teljes összeget, vagy marad nálam és visszakapom a felét.
Ez utóbbit választottam. Most van két tökéletes állapotú eredeti mérőfejem (eddig csak két gagyi kínai volt és egy félig törött, javítgatott Philips) és egy rossz oszcilloszkópom.
Veszek egy nagy levegőt és megpróbálom megjavítani.
Sikerülni valószínüleg nem fog, de hogy tanulok belőle, az biztos.
Tegnap:
Talán kicsit javultak az esélyeim. Találtam egy processzorkártyát az ebay-en, szállítással együtt kevesebbért, mint amit visszakapok. Már csak azt kell bizonytanom, hogy az a rossz.
folyt köv... (amint nekiállok a javításnak)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.