2014. október 25., szombat

Kijelző "bányászás" 1. - Villany fel!

ENGLISH VERSION

Miután most nincs több dolgom a logikai analizátorral (jelenleg munkaszünet van majd a jövő héten más dolgom, lesz így esélyem sincs egy halkabb ventilátor beszerzésére és beszerelésére november 2-ig), így elővettem valami mást ami itt vár a fiókban egy ideje.


Van nekem ebből vagy ötven darab. Telefonközpontom viszont már nincs hozzá, tehát a cucc használhatatlan maximum némi alkatrészbányászatra lesz jó.
Előszöris szétszedtem egyet és arra jutottam, hogy az egyetlen mentésre alkalmas eszköz az a kijelző. Kell némi visszafejtési munka, hogy kiderítsem, hogyan kell meghajtani.
Körülnéztem, de semmit sem találtam a neten. Se info, se szervízkönyv, se kapcsolási rajz. Ráadásul a kijelző meghajtó IC-i a szokásos nyákra rakott szilicium leöntve azzal a fekete takonnyal:



(hogy én ezt mennyire utálom)
Tehát az első dolgom, hogy valahogy bekapcsoljam a telefonközpont nélkül, úgy, hogy fogalmam sincs milyen tápellátásra van szüksége. Az első ránézésre egyértelmű volt, hogy az alaplapon van valamiféle kapcsolóüzemű tápegység:


A szabályozó IC nem volt ismerős:


De feltételeztem, hogy a -5 jelzés 5 voltot jelent. Ha 5 voltán picit többet kapcsolok az egyenirányító diódahídra:


Az bekapcsolhatja a szerkezetet. És kb. 8 voltnál:


A cucc elindult.
Folyt. köv...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.