2014. március 11., kedd

3D - Nyomtatás, Marás, stb.

English

A 3D nyomtatóval változatlanul szenvedek. Most egy jó ideje nem próbálkoztam vele, addig nem is veszem elő újra amíg a végleges helyére nem tudom tenni.
A 3D megmunkálásnak viszont nem ez az egyetlen módja, sőtt nem is ez az egyetlen igényem rá. Már egy jó ideje szemezek egy rakás dologgal.
A történet valahol ott kezdődött amikor megvettem a fúróállványomat a Bosch barkácsgépemhez.


Ez alapvetően kellett, mert nélküle gyakorlatilag lehetetlen nyákot fúrni. Nem sokkal ezután elkezdtem godolkodni valami keresztasztal beszerzésén. Lehetett is kapni ehhez az álványhoz.

Ezt viszont nem vettem meg.
A folyamatos kínszenvedéseim a különböző készülékek dobozainak fúrásával vágásával azóta sem múltak el.
Arra gondoltam kicsit tovább lépek és veszek valamit amivel értelmesen lehet marni, mondjuk aluminiumot.
Találtam is egy szerkezetet, név szerint a Proxxon MF-70-es maróját.


Ez talán alkalmas lett volna a feladataim egy részéhez, de ezt is csak tervezgettem, nézegettem a lehetséges beszerzési forrásokat de vásárlás nem lett belőle.

Egy ideje a fejemben van a lehetőség, hogy építsek egy CNC marót. Ettől folyamatosan húzódozom, mert a szükséges tudás töredékével sem rendelkezem.
Egyszer azután nekiálltam és végiggondoltam, hogy mik lennének az elvárásaim egy ilyen szerkezettel szemben.
Íme:
Nyomtatott áramköri lapok marása, fúrása:
Ha ezt meg tudom oldani, nagyban egyszerűsödik és felgyorsul az életem.
Valami ilyesmire gondolok:


  • Sokkal kevesebb vegyszerrel kell dolgoznom.
  • Legalábbis részlegesen megoldódik a kétoldalas nyákok gyártása.
  • Megszűnik a lassú, kimerítő, pontatlan kézi fúrás
  • Sokkal pontosabb nyákokat kapok (a jelenlegi eljárásnál, volt, hogy egy 40 lábú DIP tokot már nem tudtam beforrasztni a pontatlanság miatt)
Aluminium előlapok fúrása, marása:
Régi vágyam, hogy profi előlapokat/hátlapokat tudjak csinálni. Jó lenne, ha a 44cm-es Hi-Fi méret is menne de ha ennél valamivel kevesebb, az is túlélhető, maximum nem tudok az egész felületen mindenhova marni.

Fa alkatrészek fúrása marása:
  • Az UV levilágító kapcsán sokat küzdöttem a fa dolgokkal, és még nincs kész minden.
  • Ott van a "GainClone" ahhoz is kellenek fa alkatrészek.
  • Van a fejemben még számtalan ötlet, ahol jó lenne.
Minden egyéb:
Most pl. némi akril gravírozhatnék jut eszembe.

Ha már így összeszedtem a dolgokat elkezdtem keresgélni valami szerkezetet.
Találtam is egy szimpatikus darabot, a ShapeOko fedőnevűt.



Az oldal ahol (nem)rendelhető, kínál egy rakás opciót. Össze is raktam ami nekem kellene. Rendelés előtt elballagtam a magyar HobbiCNC fórumra és az igényeimmel meg ezzel a szerkezettel el kezdtem kérdezősködni, hogy vajon jó lesz-e ez nekem.
Hát kb. kiröhögtek. Pontosabban nem. Korrektül elmagyarázták, hogy ezt miért felejtsem el, de gyorsan. A konklúzió: A szerkezet nem elég merev ahhoz a mérethez amit akarok, a szíjhajtás meg nem elég erős és pontos. Trapézorsós meghajtás kellene, söt még inkább golyósorsós.
Kaptam ajánlásokat is, hogy kb. mit építsek. Már elkezdtem összeszedni a tudást, a beszerzési forrásokat, már majdnem neki is kezdtem egy gépészeti tervnek.
Majd magamba néztem: Én most tulajdonképpen mit csinálok?
EMBER! EHHEZ NAGYON NEM ÉRTESZ!
Visszakanyarodtam a ShapeOko-hoz azzal, hogy biztos nem ennyire hülyék akik ezt megépítették, csak jó a házi céljaimra.
Meg is rendeltem volna, de hónapok óta nincs MakerSlide, és csak a hitegetés megy.
Most a hétvégén beleakadtam véletlenül egy Kínai szerkezetbe:



Golyósorsó, komoly megmunkáló szerszám (nem a belehekkelt Dremel), PCs vezérlés (az imádott űbercsoda Arduino helyett), 4. axis opció, stb.
Ha összerakom a (nem)rendelhető ShapeOko árát akkor ott vagyok mint amenyibe ez kerül. Az egyetlen szívfájdalmam, hogy az áhított 44cm helyett, csak 39-et tud hozzában, de ezt a kompromisszumot hajlandó vagyok meghozni.
Az egyetlen kérdés ami maradt, hogy honnan? eBay/AliExpress Hong-Kong, vagy a magyar forgalmazótól. Mert igen ilyet is találtam (csak hát jelentősen a Kínai ár felett):
http://www.variometrum.com/index.php?route=product/product&path=78&product_id=137


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése