2014. március 16., vasárnap

Óra analog másodpercel - Nem bírok a bőrömben maradni

English

Ehhez a project ötlethez (http://it-pro-hu.blogspot.hu/2014/03/project-otlet-ora-analog-masodpercel.html) egy ideje rendeltem LED-eket.
Ezek pénteken megjöttek. Íme (60db, persze többet rendeltem):


Van egy rakás majdnem kész projectem (frekimérő, villogók, UV levilágító, GainClone, stb.) amikre összességében néhány napot kellene szánnom, hogy befejezzem.
De egyszerűen nem bírok magammal. Ha ki tudok próbálni valami új dolgot akkor a befejezendők valahogy mindíg háttérbe szorulnak.
Nem, nem kezdtem bele az órába. Egyszerűen csak játszottam kicsit trigonometriával, 3D-vel.
Megcsináltam a LED-ek KiCAD modul tervét:


Ezt el kellene helyezni egy panelen körbe. Ehhez viszont számolni kell. Excel+Trigonometria előszed:


Kapcsolási rajzra felrak 60db LED, majd netlist, pcb editor, Exceles értékek beírása:





Akkor most álmodjunk egy nagyot. Legyen ez 3D. Ehhez egy Wings 3D című cuccban szerkeszteni kéne egy kockát a LED-hez. A cucc nem igazán áll kézre, viszont találtam valamit ami alapján az OpenSCAD-ból is lehet dolgozni (http://happyrobotlabs.com/posts/tutorials/tutorial-3d-kicad-parts-using-openscad-and-wings3d/).
Nosza, nézzük:


Kenverzió a Wings 3D-be:


A komponensnél a skála igencsak kérdéses. Végülis egy fórumbejegyzésben megtatláttam. Ha az OpenSCAD-ban miliméterből indulunk ki akkor 0,393700-al (1/2,54) szorzandó minden.
Még egy kis állítgatás és íme a mű:


A LED-ek átlátszóságán még dolgozni kell, de ma megoldottam, a KiCAD 3D modell problémát amit már egy ideje hiányolok.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.