2014. március 21., péntek

Dynamics CRM: Költözés a felhőbe

Most biztosan valakiknek a tyúkszemére lépek. Bizton állíthatom abszolult igazságtalan leszek. NEM ÉRDEKEL. Akinek nem tetszik az ...

Röviden: A FENTI FUNKCIÓ NEM LÉTEZIK!!!
(A határán vagyok annak, hogy azt mondjam a főnökömnek, hogy ha kirúg ehez akkor sem nyúlok hozzá. Elegem van.)

Hosszabban:
Van egy Dynamics CRM 2011-ünk tele egy rakás adattal és kb. 10 felhasználóval, tehát nem egy nagy rendszer. Eddig kb. másfél napot töltöttem azzal, hogy megoldást találjak az adataink migrációjára. A Microsoftnak NINCS megoldása.
A következő lehetőségek körvonalazódnak:
1. Specializált szolgáltató igénybevétele.
Egy fórumon találtam egy céget akinek van megoldása. Azt írták hozzá, hogy "reasonable price". Ja reasonable - £6950
2. Manuálisan minden entitás export majd a másik oldalon import:
Ez egy vicc. Kb. minden szétesik, a fele nem megy át, a kapcsoaltok, tulajdonosok elvesznek. Csatolmányok exportja Excel cellákba??? Mégis hogyan???
3. Nem migráció, hanem szinkron
Ez bíztató.
Microsoft Dynamics CRM 2011 Instance Adapter
Ez elvileg képes két CRM organizációt szinkronizálni. Arról csak, homályos információk vannak, hogy ez vajon az Online-al működik-e, de talán.
Letöltöm. Telepíteném. Nem találom a könyvtárat ahova tenni kéne. Megnézem jobban a doksit. Van benne egy link a Microsoft Dynamics Connector nevű cuccra. Rákattintok a linkre, jön egy Live login. Bejelentkezek, üres képernyő.
Hurrá. Firefox félrerak, IE.
Bejelentkezek, közli, hogy valami CustomerSource account nincs hozzárendelve a Live ID-mhoz, és, hogy menjek a saját CustomerSource adminomhoz. Húú, nekem már olyan is van? Nincs.
Nyomozok.
Kiderül, hogy vagy CustomerSource vagy PartnerSource account kellene. Nekem olyan nincs. PartnerSource azért, mert láthatóan az a Silver vagy a Gold Dynamics kompetenciához jár, nekem, meg olyan nincs (Sőt nem is lesz).
Hosszú órákon keresztül próbálom kideríteni, hogy lehet-e nekem ilyen.
Microsoft.hu online CRM támogatás. Csak fizetős opció van. Nem igazán fizetnék azért, hogy megtudjam, lehet-e megfelelő accountom.
Partner portál támogatás.
Próbáljunk egy online chat-et:






Khmm. Délután kettő van.
Ok, hívjuk őket telefonon:





Az a szám, ott vajon mi lehet? Biztos, csak én nem tudom telefonszámra dekkódolni.
Próbáljuk meg az informális csatornákat:
Telefon 1.
- PartnerSource account? Ő nem tud róla, hogy neki lenne olyan.
Telefon 2.
- Megpróbálok belépni. Nem enged be
- Akkor nincs
Telefon 3.
- Három éve nem foglalkoztam Dynamics-el

További nyomozás:
Egy fórum bejegyzésből kiderül, hogy valamikor a CRM Online felhasználóknak automatikusan adtak CustomerSource hozzáférést:
http://community.office365.com/en-us/forums/148/t/78035.aspx
Mint az jól megfigyelhető az MS agent típusú biorobrotjai abszolult pontosan tudják, hogy hol vannak. Nem volt kicsit sok a fű?

Még van két levegőben lógó ötletem, hogy hozzájussak a cucchoz.

Na szóval. Az egész történet bicskanyitogató. És még nincs vége.
Hogy ha én választanék migrálnám e az On Premise CRM-et a felhőbe?
Nincs az az isten.
Fogom-e ezt másnak ajánlani?
Amíg ez ilyen - no way.

U.I.
Találtam egy doksit a Microsoftnál a hőn áhított migrációs folyamat fordítottjára. Ezzel kezdődik:



"To request a backup of your Microsoft Dynamics CRM Online database contact Technical Support for Microsoft Dynamics CRM Online. For contact information, see Contact Technical Support."
Ez most komoly? Nem, nem lehet. Ma én vagyok a kész átverés show alanya. Vajon, hol lehet a kamera? Vagy meghekkelték a webkamerámat?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.