Na akkor lássuk ezt a CRM trialt.
A cégünk Október végén átállt Office 365-ra. Pontosabban az Exchange Online Plan 1 fedőnevű valamire.
A múlt hét csütörtökén az egyik főnökünk kitalálta, hogy a meglévő CRM 2011-ünket is be kéne tolni a felhőbe, és ezt ki kéne próbálni. Semmi gond, trial van, elindítom és 10 perc múlva már lehet nyomogatni (gondoltam én).
CRM Trial van, elindítom és:
"Microsoft Dynamics CRM Online Trial cannot be added to your account together with plans you already have. "
Na jó. Keresgélek, nem találok semmi értelmeset. Gonodlom gyorsítsunk a dolgon, megmaradt a saját kis cégemből 10 partner órám. Az évforduló, meg 15-én van tehát nem vesztek semmit.
Levél a partner supportnak.
Visszahív egy kedves fiatalember. A következők derülnek ki:
- CRM csak E3 plan-hez renedlhető
- Ő E3 Trial-t nem tud adni, menjek a normál supporthoz
- Az 5GB helyett 20GB tárhely, menjek a normál supporthoz
Levél a normál supportnak. Visszahívnak. Eredmény:
A lejárt, félig kihipózott E3-am nem engedélyezhető vissza, vennem kell legalább egy E3 licenszet. Az 5GB helyett 20 csak akkor kérhető, ha már kifizettem.
A management jóváhagyja a licensz vásárlást a CRM-ben érdekelt négy embernek.
Irány a portál. Kiderül, hogy lehet licenszet upgrade-elni, nem kell pluszban venni. Megpróbálom. Csak az egész cégre engedi. Nyomozok. Kiderül, hogy tényleg. Ha mást akarok, irány a support.
Tegnap írok nekik. Válasz nincs.
Ma délben telefon. Némi kínszenvedés és tologatás után sikerül a 4 licenszet átválatni E3-ra.
CRM Trial indít:
"Microsoft Dynamics CRM Online Trial cannot be added to your account together with plans you already have. "
Hogy az a jó...
Biztos az a baja, hogy nekem saját magamnak nincs E3 licenszem.
Portal:
Nini. Tudok E3 trial-t regisztrálni (tegnap még nem tudtam). Hmmm. Akkor miért is kellett megvennem a licenszeket?
Csinálok E3 trialt. Adok magamnak E3-at.
CRM Trial indít:
"Microsoft Dynamics CRM Online Trial cannot be added to your account together with plans you already have. "
Itt tartok most. Még nem adtam fel, de lassan megkérem a managementet egy on-premise migrációra.
Plusz megjegyzés:
A Microsoft marketing tökéletes. Merem feltételezni, hogy a callcenter Office 365 Lync-en fut. Tehát nincs az az isten, hogy akárkinek javasoljam az Office 365 Lync-et. Ennél trágyább hangminőséget telefonon még soha senkinek sem sikerült produkállnia (VoIP-on sem).
"Mostanság megint kezd több lenni az IT mint az Elektronika itt (na ezen majd változtatok)."
VálaszTörlésAlig merem megkérdezni, sikerült-e egy kis gyantát meg cint csepegtetni a tetszhalott LinkSys-be? :-)
Az még sajna nem került sorra. :-(
VálaszTörlésSzerintem rendezd le a supportal az egészet egyben. Írj egy ticketet és ha sürgős hívd fel őket azzal, hogy már van egy ticket :)
VálaszTörlésEgyébként nem Lync-en fut a callcenter ( nincs is Lync-jük a Level1 supportosoknak )
Egyélbként eddig úgy tudtam, ha E alatt vagy meg lehet venni a CRM Online licencet külön is.
VálaszTörlésLync: Lehet, hogy nem Lync-en fut, viszont Lync-et szolgáltatnak és ebből adódóan ennek a hangminőségnek piszok rossz az üzenete.
VálaszTörlésÉn már nem tudom, hogy mit lehet CRM Online ügyben.
Ma megnézem, hogy nem valami háttérprocessz hiánya volt-e CRM Online ügynek - azt az elmúlt laza húsz Microsoft-os/Exchange-es évem alatt már megszoktam, hogy a rendszer nem idegbeteg, van amire egyszerűen csak idő kell - ha nem, akkor jön az újabb support telefon.