2014. január 15., szerda

Freakvenciamérő V2 - 10. - Hibajavítás

English version

Újra nekiálltam a frekvenciamérőnek. Még decemberben találtam egy kis hardver tervezési hibát. Konkrétan azt, hogy elfelejtettem, hogy a nyitott kollektoros kapcsoló ami az ULN2803 darlington tömbben van az logikailag negál. Na nem magánál az ULN2803-nál felejtettem el. Annak az a dolga, hogy negáljon és ezzel meghajtsa a kijelző "nagyáramú" katódjait. A gond ott van, hogy az ULN2803-at egy tízlépéses Johnson számláló (4017) vezérli, aminek a 9. kimenetét a jumperek visszaolvasására használom. Itt pedig nem vettem figyelembe, hogy ez a kimenet nem negált. Ebből adódóan 8 db dióda fordítva került beültetésre.
Szoftverből ugyan kikerültem a problémát, de nem akartam, hogy így maradjon.
Először egy próbapanelen összeraktam a diódasort és egy dip switchen keresztül rákötöttem a prototípusra.



Ezek után átírtam a kódot, ami csodák-csodája elsőre jó lett.
Végül némi pákászással megfordítottam a diódákat.

Ezzel a prototípus (legalábbis a hardver) kész van. Jön a kapcsolási rajz kipofozása és a nyáktervezés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.