2013. november 22., péntek

Frekvenciamérő V2 2. - Szenvedés a referenciával

Nem bírok magammal, pedig ez nem jó. Megfogadtam magamban, hogy nem kezdek új projectbe amíg néhány régi futó projectet be nem fejezek.
A vezérhangya viszont elindult.
Azt találtam ki, hogy megemelem az időalap frekvenciáját 16MHz körülre. Össze is raktam egy breadboardon.
Nem indult el. Valami 200kHz körül oszcillál. Elkezdtem cserélgetni az alkatrészeket. Most ott tartok, hogy 10MHz-es kristállyal elindul, de instabil mert valahol 9.8MHz körül mászkál. Amit sejtek, olvastam, hogy a breadboard saját kapacitása a pontok között 10-20pF nagyságrendű ami itt túl sok. Azt is írták, hogy a breadboard kb. max. 10MHz-ig használható.
Egyenlőre még küzdök. A gáz elsősorban az, hogy a 74HC4060-hoz kvarc oszcillátor módban csak best practice értékeket adnak az adatlapban, arról, hogy hogyan kellene számolni, semmi értelmezhető információm sincs.
Gyanítom most jön a panel gyártás, hogy csökkentsem a szórt kapacitásokat.

Ma este futottam még egy kört. Találtam néhány használható dokumentációt:
http://www.fairchildsemi.com/an/AN/AN-340.pdf
http://www.crystek.com/documents/appnotes/PierceGateLoadCap.pdf

Ezek alapján legalább a 10MHz-es kristállyal sikerült stabilizálni a dolgot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.