2013. október 29., kedd

Boost táp 1.

Amint kiderült, hogy a LED-es villogóban kevés a 3V (legalábbis így gondolom, de az előző bejegyzés alapján ez kezd kevésbé biztos lenni) elkezdtem gondolkozni azon, hogy mit lehet tenni a dologgal. Ami eléggé biztos, hogy a cellák (elem) számát nem tudom növelni.
Ez addig gondolati síkon maradt amíg valahol meg nem akadt a szemem a Microchip MCP16252-es tokján. Ez egy nagyon pici, nagyon egyszerű boost táp IC. Plusz 5db hozzárakott passzív alkatrésszel akár egy cellából csinál 5 voltot. Mindezt 96% hatásfok mellett teszi, a saját (terhelés nélküli) áramfelvétele bekapcsolva is csak 14uA.
Ha már rátaláltam erre a szerkezetre, elgondolkoztam azon, hogy jó lenne ez másra is. Ott van pl. a hőmérőm. A jelenlegi verzió 2db AAA elemről megy, viszont jelenleg 2.7V-nál kirakja a LOBATT jelzést és olyan 2.5V körül ki is kapcsol. Mi lenne ha át tudnám kapcsolni erre a tápra és akkor tovább bírná. Talán még az is beleférne a dologba, hogy az AAA elemek helyett mondjuk 1db 2450-es celláról menjen.
Ezeken felbuzdulva gyorsan terveztem is egy kis áramkört/panelt hozzá. A dolog breadboard-ba dugható az egész panel 12x15mm, átkapcsolható rajta a feszültség 3.3V és 5V között, valamint a uC felől tud fogadni egy sleep jelet. Ha sleepbe kapcsoljuk akkor a saját fogyasztása 1uA lesz és átengedi a bemenő feszültséget. Ezzel el lehet játszani pl. hogy ne induljon el addig amíg a tápfeszültség 2.7V alá nem csökken.
Egy dolgot nem tud a jelenlegi nyák terv. Nem kapcsolható közvetlenül a breadboard tápsínjeire, így némi plusz madzagolást igényel. Ennek két oka van: 1. Amikor terveztem ez nem jutott eszembe. 2. sajnos többféle kiosztású breadboard létezik (különböző a távolság a tápsínek és a normál rész között).
Íme a kapcsolási rajz:


És a nyákterv:


2 megjegyzés:

  1. Én a saját boardokat LiIon aksikkal szoktam megtáplálni (pl.régi telefonok akksijaival), utána egy 3.3V-os LDO, az akksihoz pedig egy kis lithium akkutöltő-IC kapcsolódik, majd a panel szélére miniUSB csati a töltés miatt (az adatlábak nincsenek bekötve).

    VálaszTörlés
  2. Az is megoldás,de az a cucc amihez eredetileg gondoltam kiegészítésként a fentit az egy 2x2cm-es panel. Elemmel, kapcsolóval, uC-vel LED-el, ellenállásokkal, icp csatival együtt. Itt az általad emlegetett dolgok sajnos nem jöhetnek számításba. Sajna a fenti project egy ideje parkolópályán van mert jöttek fontosabb/érdekesebb darabok.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.