2013. október 3., csütörtök

A hűtő 1.

Az irodámban van egy hűtő. Pontosabban borhűtő, de mi az üdítők hűtésére használjuk.
 
 (Na most a cucc nem pontosan így néz ki. A típusa azonos ezzel, a mérete is de a design más. Fotózni nem tudtam rendesen, mert tükröződik)


Pontosabban használtuk amikor ment a klíma, mert egyébként nem hűtött rendesen, meg ameddig meg nem döglött. Mostmár egyáltalán nem hűt.
A szerkezet nem kompresszoros, sőt nem is abszorbciós.
Két aluminimum hűtőborda, két ventillátor és egy 60W-os 40x40-es peltier elem.




Szétszedtem. Megmértem.
A peltier elem kap tápot, csak épp nem hűt.
Remek. Találtam is pont ilyet a HEStore-ban három és félezerért.
Azután el kezdtem gondolkodni.
Ha visszarakok egy ugyanolyat attól még mindíg szarul fog hűteni.
Van ugyanaz a méret (40x40) 89W-osban. Ok, de ez még mindíg nem az igazi..
Méricske. A hűtőborda lyukai között 57mm van. Az 50x50-es is lazán befér, csak a nikecellen kell faragni kicsit. Ez ráadásul 150W-os.
Ok. Ez jó lenne, de az alulméretezett 12V-os Kínai tápból fix nem szedek ki 12,5A-t.
Gondolkoz:
Fogjunk egy 150W-os 12V-os tápot. Kéne építeni, de van a lomexben és nem érzem a témát kiemelt projectnek, hogy ezzel szórakozzak.
Fogjunk egy 12V-os 15A-s relét.
A relé megy az eredeti peltier helyére, és kapcsolgatja a 150W-os tápot az új peltier-re.
Összeszedem az alkatrészeket és összedobom, amint oda jutok....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.