2017. november 28., kedd

Nagyfeszültségű DC Tápegység 3.

!!!ÉLETVESZÉLY!!!
A lenti áramkör életveszélyes. Helytelen használata megöl. Én is elkövethettem hibákat a tervezés és az építés során. Semmiféle felelősséget sem vállalok érte. Ha meg akarod építeni, ne kérj segítséget, vagy panelt az építéshez. Nem segítek abban, hogy kinyírd magad.


Folytattam a munkát a hátralévő feladatlistával a korábbi bejegyzésből.
"A hátlapon kimarni a biztosíték és a tápcsatlakozó helyét"
megtörtént
"Az előlapon kimarni a banánajlzatok helyét"
Ez sokkal egyszerűbb lett mint gondoltam. Éppen megérkeztek a lépcsős fúróim amiket rendeltem, korábban mint számítottam rájuk. Sosem használtam ilyesmit korábban. Az első kísérletre kifúrtam a lyukakat pillanatok alatt.
"Befejezni a kábelezést"
megtörtént


"Beállítani a tizedespontokat"
Nem volt könnyű eltakarítani a forrasztóón gombócokat, de megtörtént
"Építeni valami műterhelést az árammérés beállításához"
Egy professzionális elektronikus műterhelés ami működik 300V felett nem olcsó. Úgy döntöttek, fogok egy 100W-os 1K-s ellenállást és felcsavarozom egy régi s478-as procihűtőre. Az volt a kérdés, hogy be kell-e kapcsolni ventilátort. Nem kellett.


"Kalibrálni"
megtörtént
"Előlap festés"
megtörtént


Bajaim voltak a panelműszerek rögzítésével. A legtöbb rögzítőfül letört (hogy elöregedet, vagy rossz konstrukció, ki tudja)


Utálom a forró takony ragasztót, de itt nem volt más opcióm, hogy a műszereket a helyükön tartsam:



"A fázisváltó elektronika megépítése (nem feltétlen szükséges, akkor is ráér, ha már megvan a többi)"
Ezzel haladtam rendesen, de ez egy másik cikk tárgya lesz. Nincs még kész, tehát nem építettem be a tápba.

"Tartókonzolt csinálni a kondikhoz"
Ez vicces volt. Nem tudom miért, de teljesen elfelejtettem, hogy a kondik külső aluminium burkolata (és ezért a felfogató csavar is) a kondi negaív pólusát alkotják. Két különböző potenciálon lévő kondenzátort felcsvarozni ugyanarra a vezető (aluminium) lapra nem a világ legnagyobb ötlete:


Szerencsére erre még a bekapcsolás előtt rájöttem és lecseréltem a rögzítő lapot műanyagra (fel nem használt lemaratott FR4-re):


Végére értem a teendő listának. A project majdnem kész (csak a fázisváltó elektronika hiányzik):


Mi következik:
Be fogom fejezni a fázisváltó elektronikát és beszerelem.
Maga a táp hagyott teret némi továbbfejlesztésnek, úgy mint a bekapcsolási áramfelvétel korlátozása és a kondenzátorok megfelelő kisütése kikapcsoláskor. Nem vagyok benne biztos, hogy ezek a továbbfejlesztések terítékre kerülnek-e a közeljövőben. A szerkezet használhatósága fogja eldönteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.