2017. november 14., kedd

Nagyfeszültségű DC Tápegység 2.

!!!ÉLETVESZÉLY!!!
A lenti áramkör életveszélyes. Helytelen használata megöl. Én is elkövethettem hibákat a tervezés és az építés során. Semmiféle felelősséget sem vállalok érte. Ha meg akarod építeni, ne kérj segítséget, vagy panelt az építéshez. Nem segítek abban, hogy kinyírd magad.


Közben a tápegység többi panelje is megérkezett, így folytattam tovább az építést.
Befejeztem a panelműszerek tápegységeit (ezek csak egyszerű 7809 alapú lineáris dupla tápok):


Felraktam a tápelosztót, meg némi kábelezést a hátlapra:


Bekötöttem a panelműszereket és kimartam az előlap egy részét (manuálisan, mert a CNC maróm még mindíg darabokban)
Így néz ki a cucc ma:

Működik, részben:


A tizedes pontok rossz helyen vannak (az a 33V inkább 330V)
Csináltam az alap panelről egy hőkamerás felvételt is. Ezen jól látszik, hogy a kondenzátorokkal párhuzamosan kötött ellenállások melegszenek:




Szóval a cucc halad előre, de még van egy rakás tennivalóm:
  • A hátlapon kimarni a biztosíték és a tápcsatlakozó helyét
  • Az előlapon kimarni a banánajlzatok helyét
  • Befejezni a kábelezést
  • Beállítani a tizedespontokat
  • Építeni valami műterhelést az árammérés beállításához
  • Kalibrálni
  • Előlap festés
  • A fázisváltó elektronika megépítése (nem feltétlen szükséges, akkor is ráér, ha már megvan a többi)
  • Tartókonzolt csinálni a kondikhoz

folyt. köv. ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.