2019. április 29., hétfő

GP-IB 2.

A panelek megérkeztek egy pár napja.


Elkövettem egy pár, nem végzetes hibát, továbbá látok némi továbbfejlesztési lehetőséget is:
  • Kozmetikai: a panel feliratát rossz rétegre tettem
  • Rendelés: csak 5 darabot rendeltem (azt hiszem a 10 ugyanannyiba került volna)
  • Továbbfejlesztés: A panelen mama IEEE-488 csatlakozó van. Némi módosítással alkalmassá tehető papa csatlakozó fogadására is.
  • Továbbfejlesztés: Megfelelő rögzítő lyukak
  • Továbbfejlesztés: leválasztás (némi nyomozást igényel, hogy szükséges-e)
  • Továbbfejlesztés: puffer + busz védelem

A hétvége során megépítettem és kipróbáltam


A CH340G USB Soros átalakító első próbálkozásra működött.
Az ISP csatlakozó az első próbálkozásra működött - feltöltöttem az Arduino bootloadert.
A szoftver lefordult és sikerült feltölteni gond nélkül.
A kommunikáció a terminál emulátorból a firmware-el ment gond nélkül.

Akkor most kell valami műszer, hogy kipróbáljuk.
Ahogy korábban említettem, azért építettem ezt a csatolót, hogy a HP Audió Analizátorommal használjam. Ez az eszköz nem épp egy olcsó darab, ha egy itthoni laborról beszélünk, tehát nem akartam feláldozni az első tesztre. Van pár HP 3478A multiméterem kéznél. Kettő ebből nem is része a műhelyberendezésnek.
Tehát megpróbáltam beszélgetni vele.
Félsiker:
Ha az eszköznek küldök valami parancsot, nem csinál semmit.
Ha viszont küldök egy ++read parancsot, visszaküldi az értéket ami az eszköz kijelzőjén éppen látható.
Elkezdtem gondolkozni, hogy mi lehet a probléma.
Az eredeti tervben a GPIB 17-es lába (REN - Remote Enable) közvetlenül a földre van kötve. Az én kapcsolásomban az egyik processzor lábra került, hogy a projectet tovább lehessen fejleszteni. Természetesen az eredeti firmware ezt nem kezeli. Tehát hozzáadtam egy pár sort, hogy földre húzzam a REN lábat. Ettől az egész elkezdett működni.


A project sikeresen elérte az első célját. A panel rajzai itt találhatóak:
[Update 2019.06.26] A repó tartalmát egyenlőre visszavontam. Amint befejezem a rendrakást benne, újra kikerül
https://gitlab.com/suf/suf-electronics-gpib

A szoftver tulajdonos által alkalmazott licensz, nem engedi a forráskód módosítást, megállapodás nélkül. Ezért sem az eredeti, sem az általam módosított forráskódot nem publikálom. Tervezem, hogy felveszem a kapcsolatot a szerzővel, hogy megvitassuk a licenszt.

Végül, de nem utolsó sorban:
Köszönetet mondok Emanuele Girlandonak a nagyszerű munkájáért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.