2017. április 18., kedd

Ergobag 1.

Ez egy régi történet. Ez a múlt nyár végi projectem. Két gyerekem, akik már iskolások, ugyanazt a hátizsákot használják csak különböző színekben.
Ezeken a hátizsákokon van néhány hely ahova matricákat lehet feltenni tépőzárral. A gyerekek kaptak is hozzá matricákat, de ezek statikusak.
Itt jött az ötletem. Mi lenne, ha valami személyeset csinálnék nekik. Valamit a saját nevükkel, ami még világít is.
Tehát szükségem volt egy 3D nyomtatott házra, némi elektronikával belül. Hogy egyszerű legyen az Attiny85-re esett a választásom néhány APA102-es LED-el megtámogatva.
Olyat akartam ami tölthető. Hogy a cucc minél vékonyabb legyen a normál AA és AAA méretű akkumulátorok nem tűntek jó opciónak (először gondoltam ezekre, de végül elvetettem az ötletet).
Tehát egy Nokia BL-4C-t választottam. Ezzel az egésszel két probléma van. Megfelelő Li-Ion töltőre van hozzá szükség, és miután a LED-eknek 5V kell, még szükség van némi belső tápegységre is.
Ezen túl meg akartam oldani, hogy a cucc egy idő után magától kikapcsoljon - a kölkök sosem kapcsolják ki a játékaikat.
Tehát egy nyomógomb a bekapcsoláshoz, egy a kikapcsoláshoz, és időzített kikapcsolás a prociból.
Íme az áramkör:


Kerek nyákon felépítve:
(Ez prototípus, nem a végleges darab)



Terveztem házat hozzá.
Eleje:
Háta:
A betét:

Sikerült kinyomtatnom a 3D darabokat és összeraknom az egészet, de nem igazán vagyok  boldog az eredménytől, miután folyamatos problémáim voltak a 3D nyomtatóval (a Geeetech-el, mert a Robo3D addigra már teljesen meghalt)
Végülis a cuccok felkerültek a táskákra és a gyerekek boldogok vele:


A projectet befejeztem...
...de, ahogy az várható volt, gyerek az gyerek és vannak neki iskolatársai is. Tehát megérkeztek a "rendelések" - hogy még ki másnak kell ilyen. :-)
Az összes terv, megtalálható a github-on:
https://github.com/sufzoli/suf-electronics-ergobag
Ki is takarítottam, tehát az aktuális tervek kerültek ki.
Folyt. köv....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.