2014. február 3., hétfő

Project ötlet - MSP430 BSL

English

Te tudtad, hogy a TI MSP430 value line (G2xxx széria) azon darabjaiban amik 512B RAMmal rendelkeznek az SBW és JTAG mellett van soros BSL (BootStrap Loader)?
Én nem tudtam. Erre néhány hete jöttem rá. Azóta piszkál a gondolat, hogy a következő projectemben használjam (project is van hozzá, de az nem ide tartozik).
A soros BSL-nek vannak feltételei. A szerkezetet ebbe az üzemmódba kell kapcsolni. Ahhoz, hogy ezt megtegyük viszont nem elég a szokásos három vezetékes (RX, TX, GND) soros port, ugyanis a TEST és a RESET lábakon keresztül lehet a processzort BSL módba kapcsolni.
Ezen túl gond az is, hogy a mai gépeken már nem igazán van soros port, és ha lenne is akkor is kérdés lenne a szintillesztés (minimum egy MAX3232-t igényel).
Tehát amire szükségünk van az egy USB port. Az interneten kószáló BSL megoldások tipikusan valami uC-t, meg sok uC kódot használnak. Én arra gondoltam, hogy másképp közelítem meg a kérdést. Fogok valami USB/UART átalakító chip-et, ezekből keresek olyat ami képes a három vezetékes soros porton túl más kimenő vezérlést is produkálni. Kézenfekvő lenne valami FTDI chip, de úgy találtam, hogy ez nem úszható meg olcsón.
Körbenézve két jelöltem van a kérdésre:
  • Silicon Labs CP2102/2104
  • Microchip MCP2200
Miért lennének ezek alkalmasak? Mert mindkettő kompozit USB eszköz ami a soros port mellett egy HID eszközt is tartalmaz ami 4/8 bit-es GPIO esetünkben. Ez alkalmas lehet a TEST, RESET vonalak piszkálására.
A két chip közül az első, saját tervezésű cuccoknál egyenlőre nem tűnik jónak, ugyanis kizárólag a nem épp konyhaasztal barát lábnélküli QFN tokban érhető el.  Ami miatt nem dobtam ki a alapból, hogy modulként igen jó áron elérhető (http://www.pololu.com/product/1308 na meg persze az eBay-en is). A második viszont egy abszolult jó választásnak tűnik (https://shop.chipcad.hu/Welcome/Default.aspx?scenarioID=360&search=mcp2200&searchShowSaldo=false&type=0) a nettó 325Ft-ról induló árával.
Mindkettőnek van (remélem használható) PC-s API-ja így még az USB közvetlen piszkálásával sem kell bajlódni.
Tehát a project elképzelés a következő:
Csinálni egy (két) referenciakapcsolást a hardver megvalósításra, valamint írni egy letöltőt C#-ban amin keresztül a uC felprogramozható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.