Ismét hülyén nézek ki a fejemből. Újabb koporsószeg a zseniális WP8-nak. Magam részéről én ügyfelekkel számolom el a saját időmet. Ennek a dolognak az egyik fontos eleme lenne a teleonom híváslistájának feldolgozássa.
Azzal már megbékéltem, hogy nem tudom szinkronizálni a híváslistámat a gépemmel (ez androidon egy megfelelő alkalmazás segítségével IMAP-on keresztül közvetlenül az Exchange szerverre történt kb. valós időben), még azt is lenyeltem, hogy exportálni sem tudom, de az minimum gáz, hogy a hívás befejezését követően megnézni sem, tudom, hogy egy adott hívás mennyi ideig tartott.
Körülnéztem a neten. Másnak sem sikerült:
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8/207153-there-way-see-call-length-call-log.html
Nézve a Microsoft desktop és mobil termékeit, azt látom, hogy haladnak valahova. Hogy hova, azt nem tudom, de hogy nem előre az egészen biztos.
Magam részéről itt egy WP8 vs. WM6.5 összehasonlítás:
WP8:
+ Több Exchange postafiók kezelése
- Minden egyéb
WM6.5:
- Csak egy Exchange postafiók kezelése
+ Minden egyéb
Dühös vagyok. Azt hiszem ma nekiállok a vissza az Androidra projectemnek.
Ez pontosan hanyadik visszaállásod? (wp-droid-wp-droid...)
VálaszTörlésMajd szólj ha jön az ezüstevent :-)
Az első. December végén lett meg a Nokia. Kb. február óta tervezem, hogy visszaállok. Ma tettem meg az első komoly lépést az ügyben: Factory reset a droidon, majd felkonfig. Ez utóbbi még csak félig van kész, és még csak Wi-Fi-n.
TörlésŐszinte leszek nem vágom a problémát. A mobil szolgáltatóktól le lehet tölteni excelben a teljes híváslistát...
VálaszTörlésViszont annyira nem örülnék ha mindenféle appok mászkálnának a híváslistámban.
Szia,
TörlésAkkor lássuk:
1. A szolgáltatói listában nem szerepelnek az ingyenes (cégen belüli) hívások
2. A szolgáltatói lista havonta a következő hó 5.-e körül áll elő. Nekem van olyan ügyfelem ahol az időmmel NAPONTA kell elszámolnom.
3. Következik a másodikból: Képzelj el egy céget ahol a CRM rendszerbe bekerülnek a hívások automatikusan. A kereskedőnek pedig a hívásokhoz be kell írnia a megbeszélés tartalmát. Szerinted be fogja írni egy hónap múlva?
4. A szolgáltatói lista mindenképp interakciót igényel. A kétfaktorú azonosítás miatt (jelszó + SMS OTP) gyakorlatilag automatizálhatatlan a lista letöltése
5. Mindenféle appok csak az engedélyemmel mászkálnak a híváslistámban. Az androidon jelenleg ugyanis telepítéskor minden appnál a play store kiírja, hogy az adott app mihez akar hozzáférni.
6. Bocs ezért, de nem bírom ki: Minden korlátolt, lusta mobilplatform fejlesztő cég a saját lustaságát (jól megírt APIk hiánya) bármikor be tudja burkolni a nagy security rózsaszín ködébe.
Konklúzió nálam:
A WP8 nincs kész, az itt fel sem dobott iOS 1.0-ás verzióját súrolja szinvonalban alulról.
Hosszú bekezdéseken keresztül tudnám sorolni, hogy mi hiányzik belőle és mi van rosszul megcsinálva.
Az utolsó csepp a pohárban nálam az volt, amikor kiderült, hogy a WP8.1 leginkább hangoztatott csoda új feature-e az animált háttér lesz. Szerintük (MS) ez az ami a legjobban hiányzik a platformból????
üdv,
Zoli
Szia!
TörlésVannak olyan funkciók a telefonban, amelyek tényleg hiányoznak és egy régi egyszerű buta telefonban is megvoltak. Bár egyre több minden bekekerül még mindig vannak hiányosságok
Híváskezelés:
Lehet appból hívást kezdeményezni (pl. Rapdialer) az app tároljatja a hívás metaadatait. Nem néztem utána de biztos van ilyen app ami az elszámolásban segít.
Az én szolgáltatói listámhoz nem kell 2 faktoros auth., nem mindegyik szolgáltatónál van így. De pl. a bejövő hívások nincsenek benne.
6. Igazad van
IOS-el kapcsolatban viszont nincs. Sok funkció csak az iOS7-el jön be, amit a WP már rég tud.
Minden mobilplatformnak megvannak a maga hülyeségei, pl. az Androidra jellemző belassulások vagy az, hogy mindenképpen kell lockscreen ha beállítasz egy Exchange fiókot.
Igen, valahogy azt érzem, hogy elég sok funkció/app hiányzik. Ez utóbbiért csak azért kárhoztatom a Microsoft-ot mert az egész okostelefon témában nagyon későn ébredt, pedig volt egy jó platformja (ez nem az).
TörlésLehet, hogy van olyan app, ami kézen közön megoldja ezt a problémát, de nem ez az egyetlen okom, hogy távoztam a platformról, legalábbis addig amíg valami értelmes állapotba nem kerül.
A hívásokkal kapcsolatban pedig nekem a bejövő hívásokra is szükségem van, tehát ezért sem játszik a szolgáltatói dolog.
Az iOS-el kapcsolatban, sajnos nem értek egyet. Egy rakás dolog megvan/megvolt benne, ami a WP8-on masszívan hiányzik. De akkor ne is az iOS-ből induljunk ki hanem mondjuk a WM6.5-ből és nézzük meg az Exchange-et. Van egy oldal amit az "Exchange mint az MDM kőbaltája" című előadásomban használtaam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Exchange_ActiveSync_clients
Ha itt megnézzük, hogy mit támogat a WM6.5 és mit a WP8 akkor a kép minimum siralmas.
Az Android belassulását aláírom, a kötelező lockscreen-t nem.
Az Androidon Exchange-el kapcsolatban három esetben lehet kötelező lockscreen:
1. Ha ezt az Exchange ActiveSync policy előírja
2. Ha az Exchange-en saját Root CA által kiadott tanusítványt használsz (és nem mondjuk egy netlockost) és előre telepíted a készülékre a Root CA kulcsát (ezt nem kötelező telepíteni, csak ha nem rakod fel akkor a fiók létrehozásánál egyszer kiabál)
3. Ha Client Certificate Authenticationt használsz és a személyes tanusítványod felkerül a telefonra.