2022. február 19., szombat

A nyelvnácik világa

Azt gondolom, ezért most páran meg fognak haragudni rám, de a véleményem attól még fenntartom.

A helyesírásom siralmas. Mindig is az volt, annak ellenére, hogy törekszem helyesen írni, ahol lehet, helyesírás ellenőrzőt használni (na ezek sem tökéletesek sajnos). A három gyermekem közül kettő ugyanúgy mint én, évek óta küzd a helyesírásával (annak ellenére, hogy rengeteget olvasnak, amire azt mondták, javítja a helyesírást - vagy nem), nem sok eredménnyel. Ettől még két jóeszű gyerekről beszélünk. Nem gondolom azt, hogy ettől majd ne állnák meg a helyüket az életben.

Továbbmegyek. Számomra a tökéletes helyesírás messze nem szerepel sem a kulturáltság, sem a tudás, sem az intelligencia fontossági lista első helyein. Fontos, de nem áll meg az élet, ha valaki nem rendelkezik ezzel az adottsággal. A fentiekből még azt is le merem szűrni, hogy ez nem kizárólag egy tanulható valami, hanem igenis egy készség, aminek a hiányában azt, aki ezzel nem rendelkezik magasról lenézni igenis a kultúra, az elfogadás hiányáról tanúskodik (ez pedig kőkeményen tanulható).

Ez a blog amit írok, a saját szórakoztatásomra, valamint az exhibicionizmusom kielégítésére íródik. Nem az a célja, hogy pénzt termeljen, így nem igazán fér bele, hogy fizetett lektort foglalkoztassak, a saját hiányosságaim kijavítására. Ebből következik, hogy előfordulhatnak benne helyesírási, vagy nyelvhelyességi hibák, a körültekintés ellenére.

Az itt megírt tartalmakat, a közösségi médiában is meg szoktam osztani (exhibicionizmus 😁). Tapasztalom, hogy egyes emberek, hajlamosak, lekezelő stílusban, hozzászólni, ha esetleg nyelvi hibát találnak. Azt látom, hogy akik ilyen stílusban szólnak hozzá, soha egyetlen esetben sem tettek semmilyen, a cikk témájához kapcsolódó szakmai megjegyzést. Őket hívom én nyelvnáciknak. Az arroganciájuk és az állítólagos nyelvhelyességi felsőbbrendűségük hivatott elfedni, a szakmai hozzá nem értésüket. Rossz hírem van. Én őket nézem le (bocs).

Még egy gondolat ehhez: A blog bejegyzéseim jó részét angolul is megírom. Elsősorban azért, hogy folyamatosan tréningezzem magam. Ezen túl, angol nyelvű szakmai fórumokon is előfordulok, akár írok is. A munkám kapcsán, napi szinten levelezek, beszélek a világ minden tájáról származó emberekkel angolul. Nagyon sok a csapnivaló helyesírás, a néha alig érthető beszéd.

Soha, egyetlen alkalommal sem tapasztaltam, hogy ezt nekem, vagy bárki másnak, felhánytorgatták volna. Nekem úgy tűnik, hogy a nyelvnáci lét egy ízig vérig magyar jelenség. Én szégyenlem magam, a helyükben.

Update 2022.02.21: Na, ma sikerült szintet ugrani. Egy megjegyzésben azt mertem írni, hogy "kiszedni". Erre jött rá egy válasz, hogy "kivenni". Nem gondolnám, hogy az adott helyen ez olyan hibát jelentene, hogy egyáltalán szólni kéne érte, sőt szerintem mindkettő helyes. Mindezt egy olyan "úr" írta le, ami (nem, nem helytelen, ezt itt így akartam) rendszeresen, a saját bejegyzéseiben, elhagyja az ékezeteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.